CITAT (Storåtjejen @ 07-10-2005, 18:13)
Har en stor enkel röd. De andra två är bara sticklingar än, den ena dubbel varmt rosaröd och den tredje kommer att bli vit med röd mitt. Den stora röda finns i mitt album under "krukväxter".
Vad har du för sorter Sophiaa?

Hej Storåtjejen!

Även jag har en enkelröd men det finns så många varianter att jag ändå gärna köper eller byter sticklingar med dig!

Det är så roligt att få dom att växta till sig ifrån sticklingar till att bli allt större plantor tills dess att de börjar blomma!

Jag har dock aldrig skickat eller fått sticklingar skickade till mig per post....hur förpackar man dom bäst för att de inte ska klämmas eller kvävas ihäl..och liknande..!?
Min mamma har en dubbel röd ättling till ett hibiskusträd som funnits i vår släkt i ca 150 år..när denna vuxit till sig ska jag få sticklingar efter även dena!

Själva har jag fyra hibiskusväxter som jag har inhandlat så sent som nu i somras, så de är tyvärr inte så stora ännu.
Jag ska ta bilder utav dem så snart de blommar och lägga in i fotoalbumet som än så länge är gapande tomt.
Jag ska även se om jag då med lite hjälp kan namnsätta de olika sorterna!
Men det jag har är iaf:
En dubbel mycket ljusrosa..som skiftar något i ljusgult på utsidan av kronbladen..den är vinröd i mitten.
En röd enkel(halvdubbel?)
En röd dubbel.
En klarrosa enkel (halvdubbel?)
En klargul (om jag inte minns fel så har även den ytterligare en vinröd färg i mitten...det var ett tag sedan den blommade..!

)
Vh/Sophiaa