Min P. 'Lavender Lady' har jag ståendes ute på inglasad balkong året runt. Där har den främst halvskugga, men vissa delar är mer solexponerade. Vartenda år hänger bladen kvar större delen av vintern, för att i slutändan tappa en hel del gamla blad och bilda nya skott så fort vårsolen visar sig. Den har konstant blomknoppar på gång, enda skillnaden är att under vintern så gör de låga temperaturerna att en del fryser bort och de som slår ut är snarare vita/ljuslila än lila. Fattar inte hur den orkar med det! Klipper i och för sig ner flera meter med rankor inför tillväxtperioden, annars skulle jag inte få plats med något annat än Passifloran ute på balkongen! Men fin är den och mycket glädje har jag av den

Den klarade sig rätt bra på den tiden den stod inomhus också, i skuggigt/halvskuggigt läge och med dragiga fönster (ingen värme från element under!). Min storasyster har dock samma problem som Fia, att det inte dröjer länge förrän plantan är död...Dessa torra boningar! men små skålar med vatten är bra för att höja luftfuktigheten under vintertid