Jag sådde massor med frön i mars, och glömde bort vad det var i krukan, , Just nu sitter dom fortfarande kvar och har inte mognat.
Men all info jag har läst, (och vad jag gjorde) så står det att man ska tvätta dom innan man torkar dom. Dom gror mycket fortare om man sår dom direkt, dvs. utan att dom torkas. Från sådd till mogna frukter räknar man med 8-9 månader ( i mitt fall stämmer det), Dom vill inte ha låga temperaturer ( tropisk växt) ,torka, mycket blåst och inte blöta "fötter", däremot vill dom ha mycket fuktighet. När man sår gillar som sandblandad jord, men när dom planteras om ska den vara näringsrik. Ph värde 5,5-6,8,
Jag sådde i sandblandad och sen satte jag till myllaktig jord. Dom stackarna blev verkligen styvmorsbehandlade, jag visste ju inte riktigt vad det var

och eftersom dom växte så det knakade trodde jag nästan att det var ogräs från jorden. Det värsta problemet jag hade var dom där vita flugorna...dom var gräsliga mot den stackars växten..
Så här ser den ut nu, och sista bilden är tagen precis när den förvandlas från blomma till "kapsel", man ser fortfarande blombladen längst ut..Hoppas du får en bra sådd