Min drever som är 14,5 år och aldrig går från tomten, fick väl upp ett spår förra veckan och gick på strövtåg i grannkvarteret, det tog några timmar innan jag hittade henne
Men en annan rolig historia (efteråt) med drevern var när vi för ett par år sen var till Oslo och bodde på Hotell.
Våra hundar är alltid med oss och ligger på rummet när vi är och äter frukost. Den är gången fanns det ingen stör ej skylt men eftersom vi gick så tidigt tänkte vi inte mer på det.
När vi var klara tog min man hissen och jag gick fem våningar upp och väl uppe står han i dörren med vår Finska Stövare som viftar på svansen och undrar om jag sett drevern. Dörren hade varit öppen så hon hade lufsat ut, fem våningar ner.
Börjar leta i alla korridorer på alla våningsplan och väl nere vid receptionen frågar jag portiern om hon sett vår hund. Jaha svarar han glatt, hon gick ut genom dörren för en stund sedan.
Var börjar man leta hund med vägar kors och tvärs, två kvarter bort hittar jag henne, lufsande och sniffande, jätteglad när hon fick se matte. Hon rastade sig själv.
Det visade sig att städerskan hade öppnat dörren (tidigt tycker jag) för att byta lakan och när hon fick se hundarna blev hon skräckslagen och bara skrek och sprang
Hon bytte våningsplan den veckan vi var där