Tjohoo,
Det är inte bara 'Gardening' som är Nature's Prozac - det finns stickning med ;-)
Och jag ahr riktigt drabbats

och visst - det är som alla hobbysar - här i Trädgårdsvärlden nickar många igen kännande när vi pratar om förjortningar såsom 'NPK' men i stickvärlden - det finns en OMEGASTOR stickinternetvärld pratar man om 'UFO' 'LYS' och det jag lider av nu 'SEALE'
UFO = Unfinished Objects
LYS = Local Yarn Stora
Och det sistnämnda stash exceeding a lifetime d v s garngömmarn har antagit gigantiska proportioner och är mer än vad man rimligtvis kan klara av under en livstid.
Garngam? Helgalen? hagalen? Det är tammetusan som FRÖN! Och frökataloger :-)
Bättre hälften pstår att garngömman är som en riktig rikedom :-) har man garn är man rik ;-)
Ochs edan kan man bli nönstergalen pärlgalen stickgalen - alla sorters galen :-)
Och det är riktigt illa. teknik-freak som jag ju är i mångt och mycekt - nu köps det avancerade stickböcker - meckas med Shetlandsspetssjalar - ja MYCKET tokigt och så - det finns alltid ett bättre sätt å göra just DETTA på - nu meckar jag också med att sticka plagg utan sömmar, gjorde mig en urhäftig stickad tröja utan EN söm i raglan då :-))
och sjalar - stickade ullstrumpor som ju är godare än ALLA köpestrumpor i hela vääärlden! Jupp - rubbet ;-) dem stickar jag på stickor 2-2,5

Virus?
Glada stickiga hälsningar ifårn ingrid