Medlem
Antal inlägg: 121
Medlem nr: 3 664
Ursäkta mitt ointressanta inlägg men hipp hurra...nu är jag klar med allt inför vintern. Skördade de sista morötterna igår (ca 2 kg som barnen åt upp på en gång..) och satte vitlök. Vad härligt det känns men ännu härligare är att man snart får så nya frön. Men det förstås.. lövräfsningen är kvar.
Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
Visst är det en skön känsla när man gjort undan för hösten Lite semester från trädgårdssysslorna är inte fel när man väl kommit så långt, men det tar emot att börja på det. Nu kan man börja planera för nästa säsong.
Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761
jag har änligen grävt hela min odlingsyta inför vintern. hoppas på en fortsatt mild november så jag kan rensa bort ogräset (revsmörblommor) bland smultron o jordgubbar. sen är det nog klart. men som sagt dags att börja drömma om nästa säsong.
Medlem
Antal inlägg: 121
Medlem nr: 3 664
Tack, Gammelnalle, för tipset. Nu kan jag tala om för min man att jag inte behöver räfsa löv. Hoppas det fungerar att köra sönder dem med vår gräsklippare. Annars fungerar väl komposten, antar jag. Men då måste jag ju räfsa... hmmm.
Medlem
Antal inlägg: 5 498
Medlem nr: 20
Använd dem som täckning i Dina köksträdgårdsland - så ingen bar jord finnes, och så lägg masonit elelr annat täckelse över. Du kommer å bli förvånad till våren hur lucker jorden är!
Medlem
Antal inlägg: 301
Medlem nr: 5 048
Ack , den som ändå hade kommit så långt! Jag har inte hunnit ta ett spadtag på två månader. Min enda tröst är att sen höstgrävning gör det svårare för mördarsniglarna att övervintra i landet (jag dräpte en stor, fet en så sent som för en vecka sedan).