Ja, jo, har ju noterat att en del här tycker att algomin botar allt mellan syfilis och broken heart...
Måste erkänna att jag aldrig provat på det, så jag har ju ingen erfarenhet, men jag är av naturen alltid väldigt skeptisk till produkter som marknadsförs ungefär som ett bantningsmedel som gör att du går ner i vikt fastän du äter så mycket du vill och inte rör på dig överhuvudtaget. Luktar allt för mycket Tulipanaros.
Och deras "informationsblad till proffsen" var rena rama gödslet i sig, sällan har jag stött på så mycket billig propaganda och så lite fakta i ett och samma blad. Nä, måste nog erkänna att jag hellre lägger ut mina surt förvärvade slantar på lite billigare dolomitkalk istället.
Fast jag är jäkligt sugen att pröva på produkten Humate, som ska innehålla växtrester och humussyror från typ dinosaurietiden. Lär ska vara bra för jordstrukturen på besvärliga ställen, lerjord luckras upp och sandjord binds bättre ihop - påstås det. Och den marknadsförs inte med bondfångarknep, åtminstone här i Finland marknadsförs den nästan inte alls. Någon här som har testat Humate och har synpunkter?
Micke
Får man bara ändan ur vagnen, behöver man inte ta sig i kragen.