Medlem
Antal inlägg: 42
Medlem nr: 3 407
hej!
i ett ryck i våras var jag iväg och köpte monsterlysrör som rekommenderas här på sajten, och armatur. Dessvärre blev det inte mer än så. Jag undrar, vad skulle man kunna odla med hjälp av dessa nu på vintern? Jag har planerat att sätta detta i källaren, där är ca 15 grader varmt och jag kan få armaturen på nåra cm håll (kanske det ökar värmen lite), och i värsta fall kan jag väl köra en fläkt också (går ju motivera för frun eftersom katten har källaren som tillhåll när vi inte är hemma).
Några bra förslag? Det måste vara hyfsat lättodlat, jag är nybörjare
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Perenner Sätt igång o beställ frö elller köp på granngårdens de har i alla fall en del sorter -de som ska kylas först som tex Lavendel kan sås redan i januari februari >Jag sår de första nya fröna om 1 vecka och har mer än 25 sorter ute redan nu sen i höstas de ska alla in för drivning efter nyår
Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24
Även de allra tidigaste somamrblommorna kan du starta i januari och fröså pelargoner! Frö finns lite varstans på frösajterna! Läs gärna mina artiklar om frösådder! Fröfrossa 1, 2 , 3
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
Validating
Antal inlägg: 118
Medlem nr: 540
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-12-2005, 13:31)
Perenner Sätt igång o beställ frö elller köp på granngårdens de har i alla fall en del sorter -de som ska kylas först som tex Lavendel kan sås redan i januari februari
Kerstin! Sår du Lavendel och sätter ut??? eller???
Medlem
Antal inlägg: 2 524
Medlem nr: 5 050
Penseer och pelargoner ska man också börja med i januari om man vill ha såna.
Jag sådde alunrotsmix förra året, det tror jag visst det var fler här som gjorde och av det fick man en masssssa plantor Det kan ju vara ett "säkert kort"
Jag tror inte att det går att misslyckas med dem, hur nybörjare man än är... Dessutom växer de rätt fort, så man blir glad när man snabbt ser resultat.