CITAT (Zarah P @ 27-12-2005, 11:04)
Nu är vi tillbaka från veterinären. Tydligen var det inte en infektion, utan en urinvägsinflammation (jag har ingen aning om vad skillnaden är) och efter att Bella fått två sprutor - en antiinflammatorisk och en mot smärta, om hon skulle börja få ont, fick vi med oss ett recept på två sorters tabletter. Den ena sorten ska hon ha tre piller av, en gång om dagen i fyra dagar, och den andra sorten ska hon ha 1,25 (hur tusan delar man en pyttetablett i fyra?!) tablett av 2 gånger om dagen i tio dagar.
Dock var tjejen i receptionen jättegullig och gav mig rabatt på Feliway, eftersom Bellas inflammation antagligen är stressrelaterad.

Min lilla Greta hade precis samma sak för ett tag sen, jag hade pennicilin hemma som jag satte in direkt, vetromoxin tror jag den hette
går lätt att dela i 4 bitar, fast det luktar rent ut sagt mögel om dem, tillslut luktar katten likadant,
jag åkte även jag till veterinären och där fick hon oxså en spruta mot värk, och tabletter, varning för dem, katten varken åt eller drack när hon fick dessa lyckopiller

så de slutade jag med, jag tror inte hon hade så ont, iallfall tyckte jag det var bättre att hon åt o drack mat än att hon bara levde på tabletterna.
(hur kan en urinvägsinflamation vara stressrelaterad)
krister