CITAT (Jonte_rm @ 10-01-2006, 09:11)
Även om inte NI bjuder era barn på alkohol föränn dom är 18...Tror ni verkligen det är första gången dom får i sig alkohol då ?
Jag tror nog att dom både har druckigt hembrännt och deckat i snön innan dom har fyllt 18...
Jag säger inte att det är bra att köpa ut till en 15 åring...För det är det inte...Men tro mig...Dom super ändå :
Det är nog tyvärr alldeles sant

det finns nog inte många ungdomar som inte varit ordentligt fulla

och dessvärre kryper det ner mer o mer i åldrarna och den som tror nåt annat lever nog i en fantasivärld,
är det någon fest eller nåt annat när de skall supa sig fulla så heter det att de skall sova över hos någon kompis
Dessutom tycker jag att det är upp till föräldrarna om de vill bjuda ungomarna på kanske ett glas vin eller öl till maten nångång, däremot att ge dem hela flaskor eller ölburkar gillar jag inte, att bjuda andras barn/ungdomar på alkohol är ju rent av fördj, anmäl dem till polisen.
Och att köpa ut till ungdomar är det ju förj.. att någon överhuvudtaget gör,
såg på nyheterna att det inte är några problem för ungarna att stå utanför bolaget och be någon vuxen köpa ut åt dem, alltid är det någon som är "snäll", har själv blivit frågad om jag ville köpa ut när jag skulle in på bolaget, men givetvis blev det nej.
krister