Medlem
Antal inlägg: 360
Medlem nr: 5 531
Hej Ja nu börjar man bli sugen på att komma igång med frösådd. Lite här och där läser man att folk sitter och planerar och drömmer med frökataloger framför sig. Men vilka kataloger tycker ni är oumbärliga för detta drömmande? Det vore roligt att veta.
Medlem
Tack för svar Åsa. Runåbergs ja. Jag håller med om att det är bra att beställa grönsaker där. Jag har inte haft katalogen på ett par år. Det jag minns är bra beskrivningar men inga bilder. Är det fortfarande så?
Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31
Japp det stämmer att det är bra beskrivningar men inga bilder, men det gör ingenting det är så lätt att hitta bilder på många grönsakssorter via exempelvis Googles bildsök fast allt hittar man ju inte men då blir det ju en överraskning istället hur exempelvis squashfrukterna blir.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
Medlem
Ja så kan man förstås göra.
Tack för länken också Åsa. Nu har beställningar gått iväg. Nu är det bara att vänta och längta.
Under tiden kan man ju försöka få maken att sätta upp ytterligare någon växtbelysning! Risken är att det blir många impulsköp. Men i år får det nog bli mer blommor än grönsaker. SNIGLAR!!!
Medlem
Tack för länkarna Kerstin. Kul Eva! Fast jag måste nog säga att i min trädgård verkar sniglarna gilla grönsakerna bäst. Löken går bra men glöm bladgrönsaker. I somras fick det bli ringblommor, krasse och broksalvia bland grönsakerna. Det rörde dom inte.