CITAT (Rossi @ 13-01-2006, 18:56)
Jag var inne och tittade på Lotus-resor och det verkade vara ungefär samma resa. Men Lotus-resor var några tusenlappar billigare än Tema-resor. Nackdelen för oss som jag ser det är att Lotus flyger från Arlanda medan vi kan flyga från Köpenhamn med Temaresor. Vi har bara 20 minuter med tåget från Malmö till Kastrup så det är jättebekvämt för oss.
3 X 1GB, minsann! Inte dåligt!! Ja, det lär tryckas!
Vad tyckte du om Tibet då? Fick man fotografera överallt och så? Hur var inrikesflygningarna? (Jag är inte så himla förtjust i att flyga, men, men ...)
Tibet var såå vackert och spännande-tyvärr hade vi inte så värst bra väder. Det blåste kallt och t o m snöade under natten.
Inrikesflygningarna behöver du inte vara rädd för. Vi flög de flesta sträckorna med Air China, som har en relativt ny flotta med Airbus 340 och Boing 737. Rent, prydligt, helt jämförbart med europeiska plan
(jag är ganska bortskämd som affärsresenär sen tidigare.... och var lite fundersam på just tibetanska plan) Helt OK!
Det jobbigaste med resan var egentligen det ständiga hotellbytet, med upp-och nerpackningar, tidiga mornar och även sena kvällar. Dessutom har man ganska litet egen tid. Programmet är väldigt tight!!!
Fotografera kan man nästan överallt, vissa tempel dock undantagna. Likaså bör man inte fotografera folk på gatan utan att först fråga.
När ska ni bestämma er/boka? är såååå nyfiken!
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...