CITAT
Hej, visst är det kul men vi har lite att stå i under våren, sommaren
Jag är nog mest orolig på var jag ska få tag på stenar och lyckas få hem dem, få ta kontakt med någon bonde eller så? Och hur man får dessa på plats (men det stod rätt väl i artikelln du gav).
Själv tycker jag nog att det är trevligt med det oregelbundna, att hitta vad naturen har att erbjuda i stenväg.
Glöm inte att fota både före, under tiden och efteråt. Ser med spänning fram mot resutatet. Nu får vi peppa varandra.
Hej! Jag är lite orolig att min entusiasm bara sitter i huvudet och på papperet, liksom att jag ger upp nr det väl kommer till kritan
Vi har ju så många andra projekt också så det är möjligt att vi måste prioritera annorlunda när våren och sommaren väl närmar sig.
Det där med stenar känns lite trickigt för mig med. Man kan ju inte bara hämta i skogen? Allemansrätten ju. Man skulle behöva liera sig med någon markägare, eller nån som bygger hus och har en massa sprängsten över? Jag vill också ha riktiga stenar och inte fyrkantiga murar...
Och att jag tänker fota! Eller så kommer jag vara så jordig om händerna att jag får be grannen komma över och dokumentera!
CITAT
Okey, men får man inte väldigt mycket gräs som växer tillbaka då. Kan tillägga att det endast är gräs, ingen kirskål, maskrosor eller åkerfräken där.
Kan man spara ljungen eller tar den överhand, kan ju vara snyggt med ljung på något ställe.
Det låter ju som att markväv är ett onödigt inköp för dig... Vänd på svålen och på med tidningspapper! Vad gäller ljungen så vet jag inte hur den beter sig. Ljung trivs i alla fall i sura jordar, så du kanske ska snegla på
surjordsväxter när du väljer växter?