Hehe... Ansa bort blomanlag? Risken för det på den här plantan är verkligen minimal!

Jag har detaljgranskat den många gånger sedan den visade sig ovan jord för första gången i senare hälften på 90-talet.
Jag ska göra en helrenovering av den endera dagen, så kanske den får fart. Det har väl varit moment 22 på senare tid. Eftersom den aldrig blommar har jag mest låtit den stå på sin plats och på sin höjd flyttat den till soligare plats på sommaren, men omplanterad har den inte blivit på ett antal år, och näringstillskott för citroner ska vi inte prata om... Jag visste inte ens att det fanns...

Däremot har den faktiskt fått både vanlig krukväxtnäring och även överbliven skvätt orkidenäring när de blommorna har tagit sitt, men det kanske har gett motverkande effekt...
Har någon en bild på ett citronblommeanlag, så att jag inte av misstag råkar klippa bort det om den nu får fart av stundande "spa-behandling"?
Undrar om man kan få "avklippet" att bilda rotsystem och få några mer krukväxtlika plantor, till skillnad mot den här som med åren vuxit sig till mer trädlik storlek...
Hälsningar Agge