tjena gurkan!
tack för ett sådant matigt svar. det låter som jag måste komplettera mitt blod och ben med hönsgödsel, vilket också är något jag haft i tankarna. det skulle kännas skönt med en gödsling som håller säsongen ut, och slippa spilla omkring med kemikalier under sommaren

det låter bra det där med att det inte är äckligt

, även om jag har varit vegan en del av mitt liv.
jag använder mig av ett hydrohemmabygge bestående av delar jag köpt på akvarieaffär och skrot och korn som finns i hemmets vrår

jag har kollat på lite blomnäringar för hydro, men dom kostar ganska rejält och går inte att köpa på någon affär jag sett, utan måste beställas. jag kör på med blåkornet och ser vad som händer.
jag har varken ph eller ec-mätare. jag inbillar mig att det ska gå ändå

otäcka priser på sådan utrustning! jag tänkte snarare tömma tanken rätt ofta och hålla koll på eventuella störningar.
för min förkultuvering så använder jag mig av 100watt LE, ~6000 lumen. det fungerar bra just nu, men så snart solen har tillräckligt många timmar och värmen tillåter det, så blir det växthuset på balkongen. tanken är då att köra en lite större balja och köra hydro i växthuset. 8 olika chilisorter blir det i sommar och 6 ska väljas ut för ståplats i hydroviken