|
Ett varningens ord för Althea Trädgård! |
|
|
|
09-03-2006, 05:44
|

Medlem
Antal inlägg: 1 237
Medlem nr: 4 935

|
Jag tänkte bara dela med er av mina erfarenheter från ett företag som ALDRIG igen kommer att få mig som kund.
I början av januari så beställde jag lite artiklar därifrån, inga fröer, så enligt deras hemsida skulle leverans bara ta 3-5 dagar. Det tog 4 dagar innan jag fick en orderbekräftelse och med denna orderbekräftelsen fick jag ett besked att de inte längre skickade ut varor mot fakturor, trots att det var detta betalsätt jag hade valt. Så, okej, de fick mitt kreditkortsnummer så de kunde ta betalt på det sättet istället.
När jag en dryg månad senare fortfarande inte fått mina saker så skrev jag och frågade vad som hade hänt och då skyllde hon på att Posten hade slarvat bort mitt paket. Ett par dagar efter kom så mitt efterlängtade paket. Då visar det sig att hälften av de sakerna som jag beställt inte var med, restnoterade, och dessutom hade hon tagit betalt för allt och lite därtill, närmare bestämt 70 kronor för mycket. Jag ringde då upp dem och blev lovad att de skulle kreditera mitt kort omedelbart. Detta är nu exakt en månad sedan och jag har fortfarande inte fått mina restnoterade varor eller mina pengar som de hade lovat att jag skulle få krediterade omgående.
Nu har jag i alla fall tröttnat rejält på dem och valt att häva den delen av ordern som ännu inte nått mig, 2 månaders väntetid är inte en skälig tid så de får kreditera den summan de dragit för de varorna, samt de 70 kronorna sen tidigare. Har gett dem till den 16/3 på sig att få in pengarna på mitt konto, i annat fall kommer jag den 17/3 att polisanmäla dem.
Nåja, ville bara varna er andra för dessa! Ni som har handlat där och allt funkat bra, suveränt för er!
--------------------
|
|
|
|
|
09-03-2006, 07:49
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
Vilken dålig stil av dem!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
09-03-2006, 11:33
|

Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559

|
Jag har bara prövat en fröpåse som jag köpte direkt av dem på mässan .. de för gardens north frö-men trots att grobarheten därifrån brukar vara bra- kom inget upp
-Varför jag fortsätter att beställa direkt från Kanada Trist när det blir som för dej ...
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|
|
|
|
|
09-03-2006, 11:43
|

Medlem
Antal inlägg: 1 463
Medlem nr: 1 638

|
CITAT (AndreasBlomquist @ 09-03-2006, 05:44) Jag tänkte bara dela med er av mina erfarenheter från ett företag som ALDRIG igen kommer att få mig som kund.
I början av januari så beställde jag lite artiklar därifrån, inga fröer, så enligt deras hemsida skulle leverans bara ta 3-5 dagar. Det tog 4 dagar innan jag fick en orderbekräftelse och med denna orderbekräftelsen fick jag ett besked att de inte längre skickade ut varor mot fakturor, trots att det var detta betalsätt jag hade valt. Så, okej, de fick mitt kreditkortsnummer så de kunde ta betalt på det sättet istället.
När jag en dryg månad senare fortfarande inte fått mina saker så skrev jag och frågade vad som hade hänt och då skyllde hon på att Posten hade slarvat bort mitt paket. Ett par dagar efter kom så mitt efterlängtade paket. Då visar det sig att hälften av de sakerna som jag beställt inte var med, restnoterade, och dessutom hade hon tagit betalt för allt och lite därtill, närmare bestämt 70 kronor för mycket. Jag ringde då upp dem och blev lovad att de skulle kreditera mitt kort omedelbart. Detta är nu exakt en månad sedan och jag har fortfarande inte fått mina restnoterade varor eller mina pengar som de hade lovat att jag skulle få krediterade omgående.
Nu har jag i alla fall tröttnat rejält på dem och valt att häva den delen av ordern som ännu inte nått mig, 2 månaders väntetid är inte en skälig tid så de får kreditera den summan de dragit för de varorna, samt de 70 kronorna sen tidigare. Har gett dem till den 16/3 på sig att få in pengarna på mitt konto, i annat fall kommer jag den 17/3 att polisanmäla dem.
Nåja, ville bara varna er andra för dessa! Ni som har handlat där och allt funkat bra, suveränt för er! Det lät inte så kul..
--------------------
|
|
|
|
|
09-03-2006, 20:24
|

Medlem
Antal inlägg: 1 237
Medlem nr: 4 935

|
Fick svar från dem idag. De tycker inte att en polisanmälan är något som en vuxen person ska göra. Angående de kvarvarande sakerna som jag fortfarande inte hade fått så skyllde hon på leverantörerna, och de har givetvis inte fått sakerna ännu men de kommer in i slutet på veckan. Hur många gånger har man inte hört den innan? JAG VILLE JU HÄVA ORDERN!
J-vla idioter därborta!
--------------------
|
|
|
|
|
09-03-2006, 21:07
|

Medlem

|
CITAT (AndreasBlomquist @ 09-03-2006, 20:24) Fick svar från dem idag. De tycker inte att en polisanmälan är något som en vuxen person ska göra. Angående de kvarvarande sakerna som jag fortfarande inte hade fått så skyllde hon på leverantörerna, och de har givetvis inte fått sakerna ännu men de kommer in i slutet på veckan. Hur många gånger har man inte hört den innan? JAG VILLE JU HÄVA ORDERN!
J-vla idioter därborta! När det finns mer än en som jobbar på ett ställe så tycker jag att de allftör ofta skyller på den andre när nåt är galet... OM de gör så här mot dig så har de förmodligen gjort det mot många andra med, det är inte alla som orkar gå vidare med sånt här. Stå på dig, jag håller på med mitt eget lilla krig mot han som använder sig av mitt företagsnamn, det finns idioter lite överallt..
--------------------
|
|
|
|
|
09-03-2006, 21:11
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
Kan du inte nämna din gode vänn "Sverker"??  Har han inte nya program pågång framöver?...... Nä ärligt talat så tycker jag att du ska pröva igen att få din order hävd, det måste du ha rätt till efter allt detta strul och du har ju fått vänta så länge. Följer fortsättningen med spänning
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
|
09-03-2006, 22:12
|

Medlem
Antal inlägg: 2 524
Medlem nr: 5 050

|
Jag beställde också därifrån förra våren och det var ett evigt strul. Restnoterat, kom fel saker och fick vänta länge. Dessutom ringde dom upp mig och påminde om att fakturan skulle betalas SJU dagar före förfallodagen. Då var den redan betald. Blev lovad kompensation men av det har jag inte sett nåt.
Nä, det var enklare att beställa från GN.
/Åsa
|
|
|
|
|
09-03-2006, 22:43
|

Medlem
Antal inlägg: 4 431
Medlem nr: 72

|
Nämen usch vad trist! Själv har jag aldrig haft några som helst problem med mina beställningar därifrån, varken i pengar, leverans eller grobarhet. /Helen
--------------------
|
|
|
|
|
10-03-2006, 07:39
|
Medlem
Antal inlägg: 2
Medlem nr: 6 811

|
Ja, man önskar man kunde få prata via telefon med sådana som är missnöjda med vår förtag, men eftersom personen i fråga ej svarar när vi ringer, så är det tyvärr omöjligt. Precis som på andra företag går det fel ibland men vi har hittills kunnat lösa det. Pga av försenad och felaktig leverans har vi fått en mycket hård belastning på personalen så då uppstår fel lättare, detta jobbar vi på. Både personalbelastningen och ett ny leverantör är på väg in. Alla kunder som fått vänta kommer att få något i bonus pga av detta. Hittills är alla nöjda med detta. Ang Andreas pengar är det återförda två gånger, men ibland är bankerna väldigt sena med sina återföringar via kort. Inget som vi som företag kan göra något åt. Min önskan är att vi i fortsättningen skall slippa förseningar och felaktiga leveranser och att vi skall kunna prata med våra kunder. Ber samtidigt Andreas om ursäkt, skulle vilja gjort detta per telefon, men... det får komma i ord istället. Althea Trädgård Bibi Schimmer
|
|
|
|
|
10-03-2006, 07:49
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Bibi S @ 10-03-2006, 07:39) Ja, man önskar man kunde få prata via telefon med sådana som är missnöjda med vår förtag, men eftersom personen i fråga ej svarar när vi ringer, så är det tyvärr omöjligt. Precis som på andra företag går det fel ibland men vi har hittills kunnat lösa det. Pga av försenad och felaktig leverans har vi fått en mycket hård belastning på personalen så då uppstår fel lättare, detta jobbar vi på. Både personalbelastningen och ett ny leverantör är på väg in. Alla kunder som fått vänta kommer att få något i bonus pga av detta. Hittills är alla nöjda med detta. Ang Andreas pengar är det återförda två gånger, men ibland är bankerna väldigt sena med sina återföringar via kort. Inget som vi som företag kan göra något åt. Min önskan är att vi i fortsättningen skall slippa förseningar och felaktiga leveranser och att vi skall kunna prata med våra kunder. Ber samtidigt Andreas om ursäkt, skulle vilja gjort detta per telefon, men... det får komma i ord istället. Althea Trädgård Bibi Schimmer Ursäkta mig, nu klampar jag säkert i klaveret igen, men hur kan man från Althea Trädgård, veta vem som skriver vad och vem som inte svarar i telefon  ? På detta forum. Finns inget svar på det så blir jag mörkrädd
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
10-03-2006, 07:57
|
Medlem
Medlem nr: 6 811

|
Andreas har gått ut på forumet med sitt namn. Svårare än så är det inte.
|
|
|
|
|
10-03-2006, 08:41
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
CITAT (Evgeni @ 10-03-2006, 07:49) ........Ursäkta mig, nu klampar jag säkert i klaveret igen, men hur kan man från Althea Trädgård, veta vem som skriver vad och vem som inte svarar i telefon  ? På detta forum........ Någon här ifrån Odla.nu, kan ha kontaktat Althea Trädgård. Och någon från det företaget har i sin tur loggat in här och skrivit ett svar svårare är det inte
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
|
10-03-2006, 08:44
|

Medlem

|
CITAT (Bibi S @ 10-03-2006, 07:57) Andreas har gått ut på forumet med sitt namn. Svårare än så är det inte. Ja, och han har väl gjort sig ett namn i fikarummet hos er då han kämpar för sin rätt...  Var finns: -:Visst! Inga problem, självklart så ska vi rätta till problemet så att du blir nöjd. Peka finger på varandra och banken är en dålig lösning då du som skriver detta kan hoppa in och bli dagens hjälte genom att hjälpa Andreas.. Det kan ju inte vara svårare än att registrera sig som en ny medlem på Odla för att försöka skylla på banken etc.
--------------------
|
|
|
|
|
10-03-2006, 08:48
|

Medlem

|
CITAT (Hamilton @ 10-03-2006, 08:41) CITAT (Evgeni @ 10-03-2006, 07:49) ........Ursäkta mig, nu klampar jag säkert i klaveret igen, men hur kan man från Althea Trädgård, veta vem som skriver vad och vem som inte svarar i telefon  ? På detta forum........ Någon här ifrån Odla.nu, kan ha kontaktat Althea Trädgård. Och någon från det företaget har i sin tur loggat in här och skrivit ett svar svårare är det inte  Det är klart att någon här vill ha lite spänning i sin vardag och kastar sig på telefonen och "larmar" dem... Men egentligen så borde det ju räcka med att Andreas som det egentligen handlar om, gjort sin "röst" hörd via mail till dem.
--------------------
|
|
|
|
|
10-03-2006, 08:56
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
...och kanske att Andreas berättat att han varnat oss för att handla där?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
10-03-2006, 09:03
|

Medlem

|
Ok, jag förstår vad ni säger och menar, men olustkänslan finns dock kvar /Gillan
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
10-03-2006, 09:03
|
Medlem
Medlem nr: 7 197

|
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker
Det låt bra! Har handlat av Althea under många år och aldrig haft problem. När inte varor fanns hemma direkt fick jag mer av produkten när leveransen kom. Det är inga andra företag som gör, oavsett hur länge man får vänta.
|
|
|
|
|
10-03-2006, 09:06
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 10-03-2006, 08:56) ...och kanske att Andreas berättat att han varnat oss för att handla där?  Och i så fall, kan man ju hoppas att de fått sig en tankeställare om hur man ska behandla sina kunder. Om de nu vill ha några kvar vill säga /Gillan
--------------------
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|