CITAT (Inga från Närke @ 04-04-2006, 16:52)
Varför har ni så många lösenord överallt? Jag har ett enda på alla mina kort och på datorn hemma har jag inget.
På jobbet har jag samma på alla 3 ställena jag skall in på och där byts det ju var 3-dje månad och då byter jag på alla samtidigt. Lätt som en plätt.
Man har nog inte något val alla gånger.
Man blir ju tilldelad lösenord som inte går att ändra på vissa ställen
På andra så kan ditt användarnamn vara upptaget och du måste hitta på något nytt. Försök att registrera dig på Akademibokhandeln tex. man får vara uppfinningsrik. Det samma gäller på andra frekventa ställen.
Jag har nog också kört med varianten samma.Det funkade en tid, men sedan var det kört.
Visserligen är mycket av detta kundstyrt för min del men i alla fall.
Har tex nio olika lösenord hos Fora pga av att jag loggar in som kundens användare.
Lösenord för kunders räkning hos tex paynova. Tror jag har 5 st där.
Kreditor 8 st osv. SÅ är det e-redoviningen. Olika web-butiker, olika fora osv. Det blir en del vad det lider. För att inte tala om inloggning till diverse olika fraktlösningar.
Värsta ångesten har jag varje år jag slall börja lämna deklarationer via ELDA. Det lösenordet anvädner jag bara ca sex veckor varje år.
Och så hämtar jag material för kunders räkning på deras webhallar.
E-legitimationerna har jag också samma kod på. Men de måste ju av säkerhetsskäl bytas relativt ofta.
Ibland känns hjärnan som potatismos