|
jag blir så trött, på vissa kunder... |
|
|
|
09-04-2006, 16:04
|

Medlem
Antal inlägg: 3 145
Medlem nr: 7 103

|
Har en stammis som aldrig någonsin kan dra på smilbanden. Han är sur och otrevlig mot tjerna i kassan, muttrar, gormar och ska göra sig viktig. Igår hade hans fru varit och handlat en damtidning pris: 49.50:- Ean-koden på tidningen funkade inte, så tjejen i kassan slog den manuellt på knappen "tidningar hög" (högmoms alltså). Nu skulle det vara lågmoms på den aktuella tidningen. Men det enda som händer är ju att VI torskar på det. Vår butik får alltså betala den högre momsen för tidningen som vi har sålt, pga att kassörskan slog på fel knapp. Kunden är skitförbannad och vill betala mindre för tidningen Tidningen kostar ju 49.50:- ut till kunden vilken moms vi än betalar!!!!  Nej han hävdar att han nu har betalt för mycket! Herregud, det står på tidningen vad den kostar. Hur många gånger måste man förklara (med ett leende och glatt humör) hur det funkar? Till saken hör att hans fru äger en liten boutic (eller hur det nu stavas) och är egen företagare så de borde känna till hur det fungerar när man betalar moms.... Jag blir så trött ibland.... Nej nu ska jag gå och klistra tillbaka leendet och fortsätta vara trevlig mot mina kunder!
|
|
|
|
|
09-04-2006, 16:09
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
09-04-2006, 16:09
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
Asch, inget att bry sig om. Han behövde en anledning till att spy ut lite galla och det råkade hamna på dig. Jag minns den tiden då jag jobbad ei butik och satt i kassan. Vi hade speciellt en stammis som var hopplöst grinig, oavsett vad man sa till honom. När allt var instämplat i kassan och han betalade, så skulle man ge honom växeln tillbaka. Han sträckte fram handen och skulle ta emot småpengarna och precis då man hällde över småpengarna, såd rog han undan handen så att mynten flög över varubandet och kassalådan. Sen skällde han över dessa 10-öringar som kostade mer att tillverka än vad de var värda, sen vände han på klacken och gick. Självklart var det kassörskans fel att det fanns 10-öringar.
|
|
|
|
|
09-04-2006, 16:23
|

Medlem

|
CITAT (Scrollan @ 09-04-2006, 17:09) Ja, självklart! Allt är kassörskans fel! Även vädret! Och Pejori, jag tänker på svammeltråden hela tiden!
|
|
|
|
|
09-04-2006, 16:25
|

Medlem

|
CITAT (Castea @ 09-04-2006, 17:24) Får mig att tänka på den där sura gubben i Pressbyråns reklamfilm just nu. Allt är det fel på: för många tidningar, fel färg på äpplena....  Ja, precis så är den här gubben!
|
|
|
|
|
09-04-2006, 16:37
|

Medlem
Antal inlägg: 737
Medlem nr: 3 041

|
Om det kan vara någon tröst så kan jag berätta att busspassagerare kan va likadana ibland
|
|
|
|
|
09-04-2006, 16:42
|

Medlem

|
CITAT (AnitaGg @ 09-04-2006, 17:38) Ja, du ... det finns folk till allt Lyckades du få honom att förstå till slut? Jag vet faktiskt inte... men hör och häpna...Helt plötslig gick han och han log när han gick.... ??????????? Var det för att han kände sig nöjd över att ha fått spytt galla över någon? Eller.. Var det för att han trodde att JAG var korkad? Eller.. Var det för att det gick upp ett ljus för honom att han själv var korkad? Kanske skulle ha en omrösting om det... Jag tror inte på det sistnämnda iallafall, för han är inte typen som skrattar åt sig själv...
|
|
|
|
|
09-04-2006, 16:44
|

Medlem

|
CITAT (Swingtime @ 09-04-2006, 17:37) Om det kan vara någon tröst så kan jag berätta att busspassagerare kan va likadana ibland Det enda jag kan komma på som man skulle kunna beskylla en busschaufför är väll att den inte håller turlista.... Men tydligen inte, du har säkert massor av historier...
|
|
|
|
|
09-04-2006, 16:45
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (Leia @ 09-04-2006, 17:42) CITAT (AnitaGg @ 09-04-2006, 17:38) Ja, du ... det finns folk till allt :blink: Lyckades du få honom att förstå till slut? Jag vet faktiskt inte... men hör och häpna...Helt plötslig gick han och han log när han gick.... ??????????? Var det för att han kände sig nöjd över att ha fått spytt galla över någon? Eller.. Var det för att han trodde att JAG var korkad? Eller.. Var det för att det gick upp ett ljus för honom att han själv var korkad? Kanske skulle ha en omrösting om det... Jag tror inte på det sistnämnda iallafall, för han är inte typen som skrattar åt sig själv...  Jag tror att han under samtalet insåg att han hade fel .... Genant förmodligen Men alla kan ju inte erkänna när dom har fel tyvärr.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
09-04-2006, 16:48
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
Ha, ha .... Detta får mig att tänka på en gammal historia. Jag jobbade för SAS för många år sedan. En morgon var det tjock dimma och noll sikt. Flygplatsen var stängd. Man får ju inte flyga i tät dimma av säkerhetsskäl. Då kommer en kund fram till incheckningen. Min kollega informerar då om att det kommer att bli förseningar eftersom vi måste vänta till dess att dimman lättar. Då tar kunden upp ett VIP-kort och slänger upp på det på disken med eftertryck och säger: "Ja ha du!! Vad säger du nu då!!!" Öhhhh ..... "Du kan väl gå ut och vifta med det och se om dimman lättar"
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
09-04-2006, 16:51
|

Medlem

|
CITAT (AnitaGg @ 09-04-2006, 17:48) Ha, ha .... Detta får mig att tänka på en gammal historia. Jag jobbade för SAS för många år sedan. En morgon var det tjock dimma och noll sikt. Flygplatsen var stängd. Man får ju inte flyga i tät dimma av säkerhetsskäl. Då kommer en kund fram till incheckningen. Min kollega informerar då om att det kommer att bli förseningar eftersom vi måste vänta till dess att dimman lättar. Då tar kunden upp ett VIP-kort och slänger upp på det på disken med eftertryck och säger: "Ja ha du!! Vad säger du nu då!!!" Öhhhh ..... "Du kan väl gå ut och vifta med det och se om dimman lättar" 
|
|
|
|
|
09-04-2006, 18:30
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (AnitaGg @ 09-04-2006, 17:48) Ha, ha .... Detta får mig att tänka på en gammal historia. Jag jobbade för SAS för många år sedan. En morgon var det tjock dimma och noll sikt. Flygplatsen var stängd. Man får ju inte flyga i tät dimma av säkerhetsskäl. Då kommer en kund fram till incheckningen. Min kollega informerar då om att det kommer att bli förseningar eftersom vi måste vänta till dess att dimman lättar. Då tar kunden upp ett VIP-kort och slänger upp på det på disken med eftertryck och säger: "Ja ha du!! Vad säger du nu då!!!" Öhhhh ..... "Du kan väl gå ut och vifta med det och se om dimman lättar"  Somliga har inte huvudet fastskruvat, helt enkelt.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
09-04-2006, 18:50
|

Medlem
Antal inlägg: 194
Medlem nr: 462

|
Jag har jobbat i handelsbranchen i snart 40 år. Listan på hur idiotiska saker kunder kan komma på skulle bli hur lång som helst. Vad jag har svårast att stå ut med är när de behandlar en som om man vore ett lägre stående väsen som inget begriper. Bl.a. så sommarjobbade en tjej som läste matte på hög nivå, i kassan . Hon fick en kommentar av en missnöjd kund. Har du hört talas om mattematik? Men trots allt överväger de positiva och gulliga människorna man möter varje dag. Ingen dag är den andra lik och det älskar jag med mitt yrke.
--------------------
Livet är vad som händer dig medan du planerar för annat
|
|
|
|
|
09-04-2006, 19:00
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
CITAT (Leia @ 09-04-2006, 16:25) CITAT (Castea @ 09-04-2006, 17:24) Får mig att tänka på den där sura gubben i Pressbyråns reklamfilm just nu. Allt är det fel på: för många tidningar, fel färg på äpplena.... :wacko: :lol: Ja, precis så är den här gubben!  Undrar om han hade mens ? Jag har hört sägas att det kan påverka humöret
|
|
|
|
|
09-04-2006, 19:05
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (Bettson @ 09-04-2006, 20:00) CITAT (Leia @ 09-04-2006, 16:25) CITAT (Castea @ 09-04-2006, 17:24) Får mig att tänka på den där sura gubben i Pressbyråns reklamfilm just nu. Allt är det fel på: för många tidningar, fel färg på äpplena....  Ja, precis så är den här gubben!  Undrar om han hade mens ? Jag har hört sägas att det kan påverka humöret  Vi män har faktiskt PMS liknande symptom varannan månad  Fast det är juh ingen ursäkt för att va´en riktig surkart
|
|
|
|
|
09-04-2006, 19:17
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
CITAT (Reserv @ 09-04-2006, 19:05) CITAT (Bettson @ 09-04-2006, 20:00) CITAT (Leia @ 09-04-2006, 16:25) CITAT (Castea @ 09-04-2006, 17:24) Får mig att tänka på den där sura gubben i Pressbyråns reklamfilm just nu. Allt är det fel på: för många tidningar, fel färg på äpplena....  Ja, precis så är den här gubben!  Undrar om han hade mens ? Jag har hört sägas att det kan påverka humöret  Vi män har faktiskt PMS liknande symptom varannan månad  Fast det är juh ingen ursäkt för att va´en riktig surkart  Oups! Varför varannan månad? Nu Reserv tar du nästsan bort min bästa replik för att handskas med sura karlar. Det är oslagbart att lugn och stilla blicka upp på en arg karl som oftast är mycket större än en själv, för att sedan när de hämtar andan för nästa ilskna harang väldigt lugnt fråga Har du mens? Gärna yttrat med deltagande röst. Det blir väldigt tyst efter det. Och de aktar sig nogrannt för att gorma på mig igen Efter att ha jobbat på mansdominerade arbetsplatser mycket så har man varit tvungen att sätta sig i respekt.
|
|
|
|
|
09-04-2006, 19:50
|

Medlem
Antal inlägg: 2 958
Medlem nr: 2 746

|
Men Bettson är inte du och jag i samma bransch?? Låt mig få berätta den här historien: Kund kommer in för att skriva på deklarationen och jag har det tvivelaktiga nöjet att berätta för kund att han får X antal kronor i restskatt. Kund får ett utbrott och hävdar med bestämdhet att det är jag som inte kan deklararera..  Underförstått: hade jag kunnat deklarera hade han inte fått X antal kronor i restskatt.. Jag förklarar lugnt och sakligt att restskatten beror på aktievinster, förmögenhetsskatt och fastighetsskatt och eftersom det inte dras preliminär skatt på något av dessa, så resulterar det i restskatt. Kunden vidhåller att det är mitt fel, och jag måste bara erkänna att jag får ett psyk-bryt, jag samlar ihop alla hans papper, trycker upp dem i famnen på honom och säger åt honom att skaffa sig nån annan som gör hans deklaration, eftersom han uppenbarligen inte litar på vad jag säger. Undrar hur han hade reagerat om jag frågat honom om han hade mens?? Behöver jag tillägga att det här hände för 7 år sen, eller nåt sånt, och jag deklararer fortfarande åt honom?
--------------------
Margith, zon 6
Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst. Citat: min mor =)
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|