CITAT (KURT @ 21-04-2006, 09:00)
CITAT (Rossi @ 21-04-2006, 07:40)
Jag sa flera gånger till min man: "Vem ska sköta hela den trädgården sen?" Jag vet ju hur mycket jobb det är med vår egen trädgård som ändå "bara" är på 2000 kvm. Den i programmet var ju på 7000 kvm och det skulle ju vara 8 olika rum som måste skötas om.
Den skall inte skötas, sponsorerna tar kanske tillbaka det de kan efteråt. TV4 har snålat in på inspelningsutgiften på detta sätt. Tidigare åkte man ju runt till olika trädgårdar. Nu spelas allt in på ett ställe, då behöver de inte packa upp och ner utrustningen och kan ha personalen anställda under en kort tid. Att det sedan blir tråkigt för tittarna (och för de medverkande) är en annan sak, ingen variation, varken i väder, åsrstid eller plats!
Men samtidigt ska det ju ge inspiration till vanliga människor som kanske får för sig att ge sig på liknande projekt hemma ....
Något som jag också sa till min man var det här med att de anlitade experter till allting. Inte ens trädgårdsmästaren kunde fixa allting själv - hur ska då vi vanliga människor kunna göra det? Hur många har råd med eller vill lägga pengar på att anlita fackfolk?
Jag kanske är kritisk nu men jag efterlyser ett trädgårdsprogram för vanliga människor där de visar vedermödorna med ogräs etc. Lite vardagligt stuk på det hela så att man känner igen sig.