Medlem
Antal inlägg: 431
Medlem nr: 389
Det ser ju inte ut som en pubicalyx utan som en carnosa... Mig veterligen finns det ingen pubicalyx med vita blommor utan alla har någon form av rosa eller röd färgnyans.
Medlem
Antal inlägg: 420
Medlem nr: 800
Hallå! Visst Lotta det kan jag har en bild på bladet i närbild ska ta en på hela plantan i morgon! Och javisst det är den med långsmala blad därför känns det konstigt att det skulle vara en carnosa?! Läste i en lista från Astrid Boström att det kan vara en pubicalyx vit variant hon hade den med i alla fall....
Medlem
Antal inlägg: 431
Medlem nr: 389
CITAT (nilssontherese @ 26-04-2006, 20:15)
Hallå! Visst Lotta det kan jag har en bild på bladet i närbild ska ta en på hela plantan i morgon! Och javisst det är den med långsmala blad därför känns det konstigt att det skulle vara en carnosa?! Läste i en lista från Astrid Boström att det kan vara en pubicalyx vit variant hon hade den med i alla fall....
Hoya salweenica. Ser precis ut som en carnosa på blommorna men har långsmala blad med ett ganska djupt veck i mitten (nedsjunken mittnerv).
Medlem
Antal inlägg: 420
Medlem nr: 800
Vad kul! jag såg sirekt att det var en sådan när jag tittade på Kristinsas hemsida! SOLKLART! TUSEN TACK! jag blev sååååååå lycklig! Och visst är den vacker! Doftar ljuvligt oxå! Något vår/somrigt syren/rosor eller nåt...men friskt! Om det är någon som vill ha en stickling för en liten summa?, som ni såg den är STOR! så maila mig isåfall! Tack igen Maimiti! /Therese