Det är bara för att hoyafalangen är pratiga typer som inte förstår vad som menas med OT.
Vi andra som inte är hoyabitna ännu (jag tycker egentligen att det är ganska kul att gammaldags krukväxter blir inne igen, såg åtminstone tre sorters hoya och doftranka senaste gången jag var på supermarketen i stället för de vanliga lessna kantdracenorna) får hitta på annat att prata om. Fast just i dag hade det nog kunnat vara trevligt att ha en blommande och doftande krukväxt hemma, våren i naturen tar så lång tid på sig och ute i stan luktar det så äckligt av damm.
En av de grejer jag lärt mig av att umgås på internet är att andra användare a) inte har nån skyldighet att prata om sånt som man själv finner intressant, b) att det är ohövligt att förvänta sig att de ska bete sig som ens personliga forskarstab, och c) att man själv i andras ögon har minst lika vrickade åsikter som man själv tycker att de har. (Okej, ni fick två på köpet.) Ingen är tankeläsare, och Internet är fullt demokratiskt. Alla får prata om såna krukväxtgrejer de tycker är intressanta, odlare som inte tycker att det är så spännande med hoya med samma rätt som hoyatyperna. Vill man se en tråd om till exempel saintpaulior eller pelargoner som ju båda har stora fanklubbar är det bara att sätta igång en, man behöver inte vänta tills man har femtielvatusen poster på odla eller har skaffat sig en fräck signatur. (Inte för att jag förstår varför nån skulle vilja snacka saintpaulior -- ska nu gå och gräva fram den gamla tråden med hatkrukväxter...)
Icke hoya-relaterad krukväxtinformation: Mitt blivande kaffeträd har grenat sig för första gången utan att jag gjort nånting, yes! Kanske jag nån gång får rosta självplockat kaffe.
Och så antar jag att alla svenskar vet att man inte ska ta fulla finnar på så stort allvar.