Medlem
Antal inlägg: 79
Medlem nr: 7 521
Är det någon som vet om det finns olika typer av blommor på fallskärmsrankan? Köpte en överblommad(snål som man är) och nu när den blommar ser den inte ut som den jag sett tidigare, och den man kan se i affären. Tänkte överraska grabben, men det blev ju pannkaka.
Medlem
Antal inlägg: 750
Medlem nr: 3 737
dom Ceropegiaor jag har kan få rätt deformerade blommor om dom är lite trötta, vattnar man rätt riktigt med näring när knopparna kommer så blir dom nästan alltid fina och välutvecklade.
vill du få tag på lite ovanligare sorter finns det fler webb shoppar i europa som säljer, köpt några gånger och det brunkar fungera bra.
Medlem
Antal inlägg: 79
Medlem nr: 7 521
Jag tackar för alla bra inköpstips!
En fråga till: Min Ceropegia står i SE-fönster med stekande sol från morgon till 14-tiden. Jag är noga med vatten å näring och den verkar trivas. Verkar detta riktigt eller ska man skugga den mitt på dagen??
Medlem
dom bladlösa vill ha full sol hela tiden, dom andra behöver det men verkar må bra med det ändå, alla miia står i full sol och verkar må bra. en jag har på jobbet som står rätt skuggigt växer knappt alls.
Medlem
tyvärr har jag ju ingen aning är mästare på att tappa bort namnlapparna på allt ja köper. Ska dock under sommaren samla ihopp bilder på dom blommande å försöka komma fram till vilka ja har.
i denna tråd kan du se den första som började blomma i år, den är dock lite outvecklad, har bättre bilder på den blomman som kommer så fort ja orkar få upp dom ..