Ja nu är det över! Och ni hade rätt allihop!
Trädgårdsmänniskor ÄR bland det vänligaste människor som finns.
Lite OGRÄS här och där spelar ingen roll.
Och jag var alldeles SLUT efteråt efter att ha pratat och disskuterat trädgård oavbrutet halva dagen.
Dessutom ville de köpa plantor av mig, det hade jag inte riktigt räknat med. Jag hade lite halvhjärtat krukta upp några självsådder i våras och de gick som smör i solsken. Och de kastade lystna blickar på mina perennsådder och sa att alla de plantorna kunde jag omöjligt få plats med i min egen trädgård.
För att belysa ogräs-aspekten, så fick jag frågan vilket ogräs jag hade störst problem med. Jag nämnde mina antagonister knölklockan, maskrosen och revsmörblomman. Men ingen av dem hade sett något av dessa ogräs! ( sa de i alla fall...) Och jag lovar att det finns fullt av dem överallt, men de var så fokuserade på det positiva att de inte lagt märke till dem.
Eftersom jag är webmaster på föreningen hemsida så har jag lagt ut ett litet bild-collage från visningen, som var nr 2 i år. (Det finns bilder från Visning 1 också) Själv var jag ju fullt upptagen med prat men min make fotograferde under dagen.
Om ni vill titta, klicka här! Och välj sedan "Trädgårdsvisning 2"Jag kan nog tänka mig att göra om det här ett annat år igen!