Tack för alla svar!

Alla råd mottages tacksamt.
Skulle jag göda+vattna Ängeln varje dag skulle jag fullständigt dränka den. Den dricker nästan inget vatten.

Det var därför som jag gav den "gödningstabletter"
Anledningen till att den fick en så pass stor kruka är att jag tog upp den ur den förra krukan för att se om den hade någon ohyra eller om rötterna verkade rötskadade. Den betedde sig exakt lika dant innan jag planterade om den.
I den självattnande krukan finns inget vatten i tanken, när jag planterat om den och vattnat igenom jorden tömde jag ur "överskottsvattnet".
Jag har till och med varit och köpt en fuktmätare och den visar att det är blött i krukan trots att den inte vattnats på nästan en vecka.
Den står inte i gassande sol! Den står i skugga och får ingen sol förrän vid 13-tiden och då fungerar en björkkrona som "solsil" fram till kl 15.30.
Under min semester när jag hade den i stugan så flyttades den hela tiden så den inte fick dirketsol på sig. Om den får sol på sig så ser den ut som "sista stunden äro kommen".
Den står redan i ren kogödsel och det har den gjort sedan jag satte om den 1:a gången vilket var i början av juni.
Jag fortsätter väl att följa era råd med gödning och tålamod även om tålamodet börjar tryta efter 2 månader. Det är inte kul att ha en växt som drar så pass mycket uppmärksamhet till sig och som hela tiden ser missskött ut.
/Anki