Oy!
Jag väcker upp denna tråd till liv igen, och undrar hur det har gått med övervintringen av era kronärtskockor!
Jag har själv sått sorten GreenGlobe, den står på tillväxt sedan mitten av januari, och är fin, men ganska liten än så länge. Har tänkt ha en samplantering av kronärtskocka och indiankrasse (med variegerade blad) utmed huset i stora träkrukor (som jag hoppas min man vill bygga åt mig, gulle han

). Någon tänkte jag kanske sätta antingen i en pallkrage (har nu samlat på mig en hel del, snart har jag 6 dubbla pallkragar), eller inrätta någon slags köksträdgårdsinramning, där några kronärtskockor får ingå.
Till hösten tänkte jag försöka övervintra dem. Med en till vinter som denna (OK, den är ännu inte slut - men man kan ju alltid hoppas) borde jag nog ha en chans att klara det, i alla fall ifall jag gör någon form av isolering på en upphöjd markbädd e.d. Det kostar ju ingen att försöka.
Förresten - brukar kronärtskocksplantorna vara vingliga för er? Mina är jättevingliga, och jag funderar ifall jag ska plantera dem djupare nästa gång jag planterar om dem?