Medlem
Antal inlägg: 24
Medlem nr: 8 864
I Somras hade jag stora problem med flugor, mygg & getingar i mitt växthus. Växthuset är i plats, men det går att vika upp dörren. Ngn som har ngt bra tips på att få väck dem?
Medlem
Antal inlägg: 1 922
Medlem nr: 3 722
Varken flugor, myggor eller getingar är skadegörare på dina tomater så du borde vara glad snarare än att skicka sura gubbar. Var glad åt den biologiska mångfalden istället, det tyder på att du har en sund miljö i ditt växthus.
--------------------
Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen. Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård Hannasgarden.se
Medlem
Antal inlägg: 10 440
Medlem nr: 34
Formalin borde fungera, det kommer visserligen också att ta död på alla växter också , men förmodligen så angriper inte formalinet växthuset i alla fall.
Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31
Formalinet lär inte ha någon verkan på ditt problem för du kan ju inte använda det när det är växter i växthuset och även om du sprutar med något gift när växthuset är tomt så kommer insekter att flyga in i ditt växthus under odlingssäsongen så du kommer ändå ha mygg mm. Dessutom är Formalin ganska farligt gift även för människor så jag vet inte om Kurt sade Formalin som ironi det är ett medel som kan ta död eller göra skada på det mesta även den som sprutar ut det.
Var glad så länge du inte har stora feta såna här bland tomaterna:
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)