Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244
Fick en pm-fråga var man får tag på marmorskiva, apropå polkagristillverkning. Jag har ärvt min efter mormor och försökte googla men där får jag bara upp sidor med gamla möbler och dom marmorskivorna ska nog inte användas till polkagrisbak. Är det nån som har en idé om var man kan få tag på en för bak och vad dom kostar.
Medlem
Antal inlägg: 1 922
Medlem nr: 3 722
Kolla hos en firma som säljer bänkskivor (till kök), där borde gå att få tag på en spillbit, till rimligt pris, som blivit över när dom kapat en större skiva.
--------------------
Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen. Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård Hannasgarden.se
Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006
Jag har en ostbricka som är gjord av marmor. Nu är det flera år sen jag fick den men det kanske finns att köpa nu också. ( Vet inte om sådana är för små till att baka på.) mvh Irene
Medlem
Antal inlägg: 789
Medlem nr: 2 733
På stenhuggerier - de brukar göra allt från gravstenar till bänk- och bordsskivor. Man måttbeställer och väljer ytbehandling - matt eller blankpolerad. De vet säkert vilken sorts sten/marmor som är mest värmebeständig och spricktålig.
Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513
Jag har marmorskiva i stugan till diskbord. Den tål väder och vind. Vi köpte den när en affär lades ned. Numera river de väl så snabbt så man hinner inte vara med.