Medlem
Antal inlägg: 52
Medlem nr: 8 715
Har någon av er här på forumet hört talas om eller besökt en trädgårdsmässa i Helsingfors nån gång . Den ska tydligen vara vara i april och årligen återkommande. Skulle vilja ha lite information om det finns nån , kunde vara kul och se nåt annat än mässan i Stockholm. Maja zon 5
Medlem
Antal inlägg: 25
Medlem nr: 5 056
Varför inte besöka mässan Trädgård Norr i Umeå 20-22 April , den tycker jag är bra med jättetrevliga besökare och ett bra utbud . Eller mässan Trädgård Mitt, den är ny för i år och finns i Dalarna (säter).
Medlem
Antal inlägg: 231
Medlem nr: 8 240
Mässan i Helsingfors är Finlands störst trädgådsmässa och den ordnas vartannat år i Helsingfors och i Åbo. 19-22 april är det dags i Helsingfors detta år. information på engelska
Medlem
Antal inlägg: 2 629
Medlem nr: 4 069
Jag har varit ett par gånger i Helsingfors men jag tycker att den i Älsvsjö är trevligare. Helsingforsmässan är mycket produktinriktad och saknar mycket av inspirationsdelen som finns i Sverige. Men, å andra sidan, en trädgårdsmässa är alltid en trädgårdsmässa och på vårvintern sväljer man ju för det mesta allt som bara handlar om trädgård... Mulle