|
|
  |
Smink för karlar!, tillvänjning |
|
|
|
18-02-2007, 21:36
|

Medlem
Antal inlägg: 145
Medlem nr: 5 717

|
Nu gör Loriel(sminkmärke) reklam för ansiktskräm till men! Gå inte på detta!! ni ser inte trötta ut om ni inte använder deras fina krämer... Själva har vi kvinnor sminkat oss ialla väder.. Nu de sista åren använder jag antirynk. Inte fan /ursäkta) är jag slätare för det. Men för säkerhetsskull så använder jag det. Sjukt va? visst kan man behöva smörja sin kropp och ansikte ibland, men att använda tex parrafinolja gör oss bara tunnare i skinnet och ännu torrare Nä lägg era pengar på annat i stället! tex på oss
--------------------
Livet är för kort, för att inte njuta varje dag! ( går kanske inte alltid...)
|
|
|
|
|
18-02-2007, 21:38
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
hade antirynkkräm hjälpt, hade det inte funnits rynkiga damer går lika bra med vaselin eller barnolja
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
18-02-2007, 21:39
|

Medlem

|
Inte till ansiktet iallafall
--------------------
|
|
|
|
|
18-02-2007, 21:41
|
Medlem

|
jodå...thyra banks har aldrig använt något annat än vaselin antirynkkräm är bara en försäljningsgrej.... det finns inga genvägar mera än kniv och fyllnadsmaterial
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
18-02-2007, 21:46
|
Medlem
Antal inlägg: 2 458
Medlem nr: 5 087

|
Har vi inte nog med ansiktskrämer, schampoo, balsam, body lotion, parfymer, smink, osv nu. Tänk på djurens lidande i tester och djurförsök - för vår förbannade fåfängas skull. De flesta krämer, schampoon, osv innehåller samma sak - så varför detta ständiga framtagande av s k "nya" produkter. Det är bara lurendrejeri och ett ytterligare tärande på djuren och vår miljö. Handla varsamt, snälla ni.
|
|
|
|
|
18-02-2007, 21:49
|

Medlem

|
Sån tur att man inte tänker ta till detta. jag är inte missnöjd med mina rynkor egentligen. De visar ju att man levt ett liv. Ena surrynkan är min förra man, andra min nuvarande  skämt åsido, ett rynkat glatt ansikte är vackert i mina ögon. Hellre det än en stor Kalle Anka mun på en äldre kvinna.
--------------------
|
|
|
|
askar
|
18-02-2007, 21:51
|
Gäster

|
Jag har aldrig någonsin köpt antirynkkrämer el liknande. Det enda jag använder är kroppslotion och fotsalva. har aldrig trott på svammelreklamen om diverse undergörare och föryngrare. Får jag rynkor.. ja då visar de att jag levt ett tag ... inte är alldeles nykläckt.  Maken har samma filosofi och vill inte heller se ut som bebis i ansiktet.
|
|
|
|
|
18-02-2007, 21:56
|
Medlem
Antal inlägg: 2 458
Medlem nr: 5 087

|
Maria Küchen har skrivit ett underbart litet kåseri över när hon fick halsrynkor. Yes, jublade hon! Det var som att komma i en ny fas i sitt liv som kvinna - lika stort och mäktigt som första mensen.  Saluterar en sådan naturlig inställning till livets åldrar.
|
|
|
|
|
18-02-2007, 22:02
|

Medlem

|
Det är faktiskt som att komma in i en spännande ny fas! Mina värsta värmeböljor har tonat ner. Men min mormorsmor sade alltid att klimakteriet håller på så länge man lever... det sa hon då hon var 85år Jag ser själv positivt på framtiden.Bara man får vara frisk! sedan kan man känna sig ung ändå, särskilt då man går ut med hundarna på morgonen och vädret är underbart!
--------------------
|
|
|
|
|
19-02-2007, 10:13
|

Medlem
Antal inlägg: 477
Medlem nr: 8 505

|
Jag tycker att kvinnor är som medeltida samurajsvärd. Nej, det är ingen ordvits eller lustifikation på gång, jag tycker faktiskt så. Likheten?
Gamla samurajsvärd gavs en levnadshistoria som nedtecknades hela tiden. Vilka strider det hade varit med i, vilket jack i klingan som, varje liten förändring ända från kissaki (yttersta spetsen) till nakagojiri (yttersta delen av bakersta änden av svärdet) fanns nedtecknad. Ju längre och ärofullare historia ett svärd hade, desto mäktigare blev svärdet, mäktigare i avseendet att svärdets livserfarenhet gav det mer respekt. Ett svärd utan hack och "livserfarenhet" var ett svärd utan historia, utan respekt och klassades som fullständigt ointressant. Och det tycker jag är likheten med kvinnor. En kvinna utan livserfarenhet, hack och förändringar är inte lika intressant som en utan livshistoria. Skönhet handlar inte om att skaffa slät hy eller glittrande hår eller en byst som kan extraknäcka som airbag, det handlar om att kunna vara vacker inifrån och det kan inget smink i världen åstadkomma.
--------------------
It's not the years, honey, it's the mileage.
|
|
|
|
|
19-02-2007, 10:23
|

Medlem
Antal inlägg: 2 325
Medlem nr: 1 786

|
det var fint formulerat!
--------------------
Mvh, Stennie!  Pågår!
|
|
|
|
|
19-02-2007, 10:31
|
Medlem

|
CITAT (Fizzgigg @ 19-02-2007, 10:13) finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger längst stammen?Jag tycker att kvinnor är som medeltida samurajsvärd. Nej, det är ingen ordvits eller lustifikation på gång, jag tycker faktiskt så. Likheten?
Gamla samurajsvärd gavs en levnadshistoria som nedtecknades hela tiden. Vilka strider det hade varit med i, vilket jack i klingan som, varje liten förändring ända från kissaki (yttersta spetsen) till nakagojiri (yttersta delen av bakersta änden av svärdet) fanns nedtecknad. Ju längre och ärofullare historia ett svärd hade, desto mäktigare blev svärdet, mäktigare i avseendet att svärdets livserfarenhet gav det mer respekt. Ett svärd utan hack och "livserfarenhet" var ett svärd utan historia, utan respekt och klassades som fullständigt ointressant. Och det tycker jag är likheten med kvinnor. En kvinna utan livserfarenhet, hack och förändringar är inte lika intressant som en utan livshistoria. Skönhet handlar inte om att skafaf slät hy eller glittrande hår eller en byst som kan extraknäcka som airbag, det handlar om att kunna vara vacker inifrån och det kan inget smink i världen åstadkomma. precis....man får förvalta det man har så gott det går, livserfarenheten sitter i ansiktet och i ögonen, det ska man inte sudda ut finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger på stammen?
--------------------
|
|
|
|
|
19-02-2007, 10:47
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (pejori @ 19-02-2007, 10:31) CITAT (Fizzgigg @ 19-02-2007, 10:13) finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger längst stammen?Jag tycker att kvinnor är som medeltida samurajsvärd. Nej, det är ingen ordvits eller lustifikation på gång, jag tycker faktiskt så. Likheten?
Gamla samurajsvärd gavs en levnadshistoria som nedtecknades hela tiden. Vilka strider det hade varit med i, vilket jack i klingan som, varje liten förändring ända från kissaki (yttersta spetsen) till nakagojiri (yttersta delen av bakersta änden av svärdet) fanns nedtecknad. Ju längre och ärofullare historia ett svärd hade, desto mäktigare blev svärdet, mäktigare i avseendet att svärdets livserfarenhet gav det mer respekt. Ett svärd utan hack och "livserfarenhet" var ett svärd utan historia, utan respekt och klassades som fullständigt ointressant. Och det tycker jag är likheten med kvinnor. En kvinna utan livserfarenhet, hack och förändringar är inte lika intressant som en utan livshistoria. Skönhet handlar inte om att skafaf slät hy eller glittrande hår eller en byst som kan extraknäcka som airbag, det handlar om att kunna vara vacker inifrån och det kan inget smink i världen åstadkomma.
precis....man får förvalta det man har så gott det går, livserfarenheten sitter i ansiktet och i ögonen, det ska man inte sudda ut finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger på stammen?  Kommer att tänka på en bild på ett yoghurtpaket (tror jag det var) , en gammal (rysk?) jätterynkig leende gubbe.
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
19-02-2007, 10:57
|
Medlem

|
ja...finns en med en dam på också det är levande mäniskor det
--------------------
|
|
|
|
|
19-02-2007, 11:00
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (pejori @ 19-02-2007, 10:57) ja...finns en med en dam på också det är levande mäniskor det  Mm och ser ut som kärnfriska 100-åringar båda två! Man kanske skulle äta mer yoghurt...
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
19-02-2007, 11:02
|
Medlem

|
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 11:00) CITAT (pejori @ 19-02-2007, 10:57) ja...finns en med en dam på också det är levande mäniskor det  Mm och ser ut som kärnfriska 100-åringar båda två! Man kanske skulle äta mer yoghurt...   nyttigt, gott och mättande
--------------------
|
|
|
|
|
19-02-2007, 11:27
|
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128

|
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 11:00) Mm och ser ut som kärnfriska 100-åringar båda två! Man kanske skulle äta mer yoghurt...  De kanske har levt ett häftigt liv, varit storrökare o supit mycket tror de bara är 65  sedan har någon reklamman eller kvinna hittat dem o gjort om dem till 100 åringar som gör reklam för youghurt
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
19-02-2007, 11:30
|
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128

|
jag använder en speciell fuktighetskräm till ansiktet av "fint" märke, men det är jag tvungen till annars skulle mitt torra ansikte flagna... har testat med vanlig kräm o annat men ansiktet blir som en fettkaka av dem
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
19-02-2007, 11:40
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag! Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
19-02-2007, 11:52
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (Fenja @ 19-02-2007, 11:40) Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag! Mvh Fenja Tack Fenja, äntligen nån som håller med...litegranna i alla fall  jag är lite fåfäng..eller kanske inte så lite då  Varför ska jag se ut som 60, vilket jag gör om jag inte använder den créme jag gör?? Har en extremt rynkig hud egentligen, märks på en gång om jag skippat crémen nån vecka eller två. Började använda den när sambon vart av med alla sina smårynkor, bara dom djupare fanns kvar, jag själv mår bättre psykiskt av att inte se ut som ett russin. Men det är jag det, jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|