Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Smink för karlar!, tillvänjning
          rabalder
          Inlägg 18-02-2007, 21:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 145
          Medlem nr: 5 717

Nu gör Loriel(sminkmärke) reklam för ansiktskräm till men! Gå inte på detta!! ni ser inte trötta ut om ni inte använder deras fina krämer... Själva har vi kvinnor sminkat oss ialla väder.. Nu de sista åren använder jag antirynk. Inte fan /ursäkta) är jag slätare för det. Men för säkerhetsskull så använder jag det. Sjukt va?
          visst kan man behöva smörja sin kropp och ansikte ibland, men att använda tex parrafinolja gör oss bara tunnare i skinnet och ännu torrare
          Nä lägg era pengar på annat i stället! tex på oss biggrin.gif

--------------------
          Livet är för kort, för att inte njuta varje dag!
          ( går kanske inte alltid...)

Citera
          pejori
          Inlägg 18-02-2007, 21:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

hade antirynkkräm hjälpt, hade det inte funnits rynkiga damer smile.gif smile.gif
          går lika bra med vaselin eller barnolja smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          rabalder
          Inlägg 18-02-2007, 21:39
          Länk hit: #3

Medlem

Inte till ansiktet iallafall

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 18-02-2007, 21:41
          Länk hit: #4

Medlem

jodå...thyra banks har aldrig använt något annat än vaselin rolleyes.gif rolleyes.gif
          antirynkkräm är bara en försäljningsgrej.... wub.gif
          det finns inga genvägar mera än kniv och fyllnadsmaterial sleep.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Castea
          Inlägg 18-02-2007, 21:46
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

sad.gif

Har vi inte nog med ansiktskrämer, schampoo, balsam, body lotion, parfymer, smink, osv nu. sad.gif

Tänk på djurens lidande i tester och djurförsök - för vår förbannade fåfängas skull. De flesta krämer, schampoon, osv innehåller samma sak - så varför detta ständiga framtagande av s k "nya" produkter. Det är bara lurendrejeri och ett ytterligare tärande på djuren och vår miljö.

Handla varsamt, snälla ni.

sad.gif

Citera
          rabalder
          Inlägg 18-02-2007, 21:49
          Länk hit: #6

Medlem

Sån tur att man inte tänker ta till detta. jag är inte missnöjd med mina rynkor egentligen. De visar ju att man levt ett liv. Ena surrynkan är min förra man, andra min nuvarande wacko.gif skämt åsido, ett rynkat glatt ansikte är vackert i mina ögon. Hellre det än en stor Kalle Anka mun på en äldre kvinna.

--------------------

Citera
          askar
          Inlägg 18-02-2007, 21:51
          Länk hit: #7

Gäster

Jag har aldrig någonsin köpt antirynkkrämer el liknande.
          Det enda jag använder är kroppslotion och fotsalva.
          har aldrig trott på svammelreklamen om diverse undergörare och föryngrare.

Får jag rynkor.. ja då visar de att jag levt ett tag ... inte är alldeles nykläckt.smile.gif

Maken har samma filosofi och vill inte heller se ut som bebis i ansiktet. tongue.gif wub.gif

Citera
          Castea
          Inlägg 18-02-2007, 21:56
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

Maria Küchen har skrivit ett underbart litet kåseri över när hon fick halsrynkor.
          Yes, jublade hon! Det var som att komma i en ny fas i sitt liv som kvinna - lika stort och mäktigt som första mensen.

smile.gif wub.gif Saluterar en sådan naturlig inställning till livets åldrar.

Citera
          rabalder
          Inlägg 18-02-2007, 22:02
          Länk hit: #9

Medlem

Det är faktiskt som att komma in i en spännande ny fas! Mina värsta värmeböljor har tonat ner. Men min mormorsmor sade alltid att klimakteriet håller på så länge man lever... det sa hon då hon var 85år biggrin.gif
          Jag ser själv positivt på framtiden.Bara man får vara frisk! sedan kan man känna sig ung ändå, särskilt då man går ut med hundarna på morgonen och vädret är underbart!

--------------------

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 19-02-2007, 10:13
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

Jag tycker att kvinnor är som medeltida samurajsvärd. Nej, det är ingen ordvits eller lustifikation på gång, jag tycker faktiskt så. Likheten?

Gamla samurajsvärd gavs en levnadshistoria som nedtecknades hela tiden. Vilka strider det hade varit med i, vilket jack i klingan som, varje liten förändring ända från kissaki (yttersta spetsen) till nakagojiri (yttersta delen av bakersta änden av svärdet) fanns nedtecknad. Ju längre och ärofullare historia ett svärd hade, desto mäktigare blev svärdet, mäktigare i avseendet att svärdets livserfarenhet gav det mer respekt. Ett svärd utan hack och "livserfarenhet" var ett svärd utan historia, utan respekt och klassades som fullständigt ointressant. Och det tycker jag är likheten med kvinnor. En kvinna utan livserfarenhet, hack och förändringar är inte lika intressant som en utan livshistoria. Skönhet handlar inte om att skaffa slät hy eller glittrande hår eller en byst som kan extraknäcka som airbag, det handlar om att kunna vara vacker inifrån och det kan inget smink i världen åstadkomma.

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          stennie
          Inlägg 19-02-2007, 10:23
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 2 325
          Medlem nr: 1 786

det var fint formulerat! wub.gif

--------------------
          Mvh, Stennie!

Pågår!

Citera
          pejori
          Inlägg 19-02-2007, 10:31
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (Fizzgigg @ 19-02-2007, 10:13)
          finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger längst stammen?Jag tycker att kvinnor är som medeltida samurajsvärd. Nej, det är ingen ordvits eller lustifikation på gång, jag tycker faktiskt så. Likheten?

Gamla samurajsvärd gavs en levnadshistoria som nedtecknades hela tiden. Vilka strider det hade varit med i, vilket jack i klingan som, varje liten förändring ända från kissaki (yttersta spetsen) till nakagojiri (yttersta delen av bakersta änden av svärdet) fanns nedtecknad. Ju längre och ärofullare historia ett svärd hade, desto mäktigare blev svärdet, mäktigare i avseendet att svärdets livserfarenhet gav det mer respekt. Ett svärd utan hack och "livserfarenhet" var ett svärd utan historia, utan respekt och klassades som fullständigt ointressant. Och det tycker jag är likheten med kvinnor. En kvinna utan livserfarenhet, hack och förändringar är inte lika intressant som en utan livshistoria. Skönhet handlar inte om att skafaf slät hy eller glittrande hår eller en byst som kan extraknäcka som airbag, det handlar om att kunna vara vacker inifrån och det kan inget smink i världen åstadkomma.

precis....man får förvalta det man har så gott det går, smile.gif smile.gif
          livserfarenheten sitter i ansiktet och i ögonen, det ska man inte sudda ut smile.gif
          finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger på stammen? wub.gif wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Betty
          Inlägg 19-02-2007, 10:47
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (pejori @ 19-02-2007, 10:31)
          CITAT (Fizzgigg @ 19-02-2007, 10:13)

finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger längst stammen?Jag tycker att kvinnor är som medeltida samurajsvärd. Nej, det är ingen ordvits eller lustifikation på gång, jag tycker faktiskt så. Likheten?

Gamla samurajsvärd gavs en levnadshistoria som nedtecknades hela tiden. Vilka strider det hade varit med i, vilket jack i klingan som, varje liten förändring ända från kissaki (yttersta spetsen) till nakagojiri (yttersta delen av bakersta änden av svärdet) fanns nedtecknad. Ju längre och ärofullare historia ett svärd hade, desto mäktigare blev svärdet, mäktigare i avseendet att svärdets livserfarenhet gav det mer respekt. Ett svärd utan hack och "livserfarenhet" var ett svärd utan historia, utan respekt och klassades som fullständigt ointressant. Och det tycker jag är likheten med kvinnor. En kvinna utan livserfarenhet, hack och förändringar är inte lika intressant som en utan livshistoria. Skönhet handlar inte om att skafaf slät hy eller glittrande hår eller en byst som kan extraknäcka som airbag, det handlar om att kunna vara vacker inifrån och det kan inget smink i världen åstadkomma.

precis....man får förvalta det man har så gott det går, smile.gif smile.gif
          livserfarenheten sitter i ansiktet och i ögonen, det ska man inte sudda ut smile.gif
          finns det något vackrare, än en riktigt gammal ek med mossa och alger på stammen? wub.gif wub.gif

Kommer att tänka på en bild på ett yoghurtpaket (tror jag det var) , en gammal (rysk?) jätterynkig leende gubbe. smile.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          pejori
          Inlägg 19-02-2007, 10:57
          Länk hit: #14

Medlem

ja...finns en med en dam på också smile.gif
          det är levande mäniskor det wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Betty
          Inlägg 19-02-2007, 11:00
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (pejori @ 19-02-2007, 10:57)

Mm och ser ut som kärnfriska 100-åringar båda två! Man kanske skulle äta mer yoghurt... rolleyes.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          pejori
          Inlägg 19-02-2007, 11:02
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Betty @ 19-02-2007, 11:00)
          CITAT (pejori @ 19-02-2007, 10:57)

Mm och ser ut som kärnfriska 100-åringar båda två! Man kanske skulle äta mer yoghurt... rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif nyttigt, gott och mättande laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          kristerh
          Inlägg 19-02-2007, 11:27
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Betty @ 19-02-2007, 11:00)

De kanske har levt ett häftigt liv, varit storrökare o supit mycket wink.gif
          tror de bara är 65 laugh.gif sedan har någon reklamman eller kvinna hittat dem o gjort om dem till 100 åringar som gör reklam för youghurt wink.gif laugh.gif

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          kristerh
          Inlägg 19-02-2007, 11:30
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

jag använder en speciell fuktighetskräm till ansiktet av "fint" märke,
          men det är jag tvungen till annars skulle mitt torra ansikte flagna...
          har testat med vanlig kräm o annat men ansiktet blir som en fettkaka av dem wink.gif

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Fenja
          Inlägg 19-02-2007, 11:40
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag! smile.gif
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Reserv
          Inlägg 19-02-2007, 11:52
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Fenja @ 19-02-2007, 11:40)
          Ansiktskräm är väl ändå inte riktigt smink... Det är jättebra om både män och kvinnor slutar gå omkring fnösktorra och flagniga runt näsroten tycker jag! smile.gif
          Mvh
          Fenja

Tack Fenja, äntligen nån som håller med...litegranna i alla fall rolleyes.gif jag är lite fåfäng..eller kanske inte så lite då unsure.gif Varför ska jag se ut som 60, vilket jag gör om jag inte använder den créme jag gör?? Har en extremt rynkig hud egentligen, märks på en gång om jag skippat crémen nån vecka eller två. Började använda den när sambon vart av med alla sina smårynkor, bara dom djupare fanns kvar, jag själv mår bättre psykiskt av att inte se ut som ett russin. Men det är jag det, jag kan tycka att rynkor är vackra på andra, men inte mig själv huh.gif

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 20:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon