CITAT (anna_rispan @ 06-03-2007, 13:56)

nje så tänkte jag också. hade du tänkt annorlunda hade du protesterat! hehe.
tillägg: fast jag kan nog inte göra en lsita på vad turister ska se. jag vill ju se andra djur i sverige. som björn, varg, lo och kungsörn.
älg, rådjur, räv, hjortar har jag ju haft tur att se redan.

Vart bor du nu då? Har du några kontakter i Värmland/Dalarna ökar chansen många gånger om för att du ska få se dessa djur istället för älg och rådjur... När älgarna och rådjuren tar slut där vilket snart sker kommer vi få en ökad spridning söderut och vi har ju redan nu två vargar utanför Göteborg och ett konstaterat björnide i trakten kring Växjö... På Ekerö hade vi besök av en varg häromveckan och då må du tro att det var många hundägare som snabbt höll sig inomhus med sina små kära gosegrisar

Jag hoppas vi får en snabb spridning av de stora rovdjuren så det inte drabbar jägare och fädbodvallare allt för hårt i Dalarna/Värmland under för lång tid.
Så hoppas jag ju givetvis att vi ska klara oss ifrån att få flera människor dödade här i Sverige av rovdjur... det var ju faktiskt på grund av rädslan för djuren och omsorgen av husdjur och människor våra förfäder satte ett högt pris på rovdjuren.