Medlem
Antal inlägg: 29
Medlem nr: 8 405
[font="Arial"][/font][size="3"][/size][color="#000080"][/color] Hej! Jag har ett fåtal fröer över på Calliandra tweedii (Mexican Flame bush eller Red Tassel bush) och Wisteria floribunda carnea. Australiensiska frön som jag försöker driva upp. Hör av er så skickar jag. Jubell
Redigerat av Jubell: 17-03-2007, 10:02
Bifogade fil(er)
0053a.jpg ( 21.97k )
Antal nedladdningar: 31 wist5.jpg ( 31.08k )
Antal nedladdningar: 22
Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264
Hejsan! Har din Wisteria grott än? Kan du ha den utomhus?Det skulle vara roligt att ha en, men den klarar sig inte ute hos mej. Kan man odla den innomhus kanske!
Medlem
Antal inlägg: 29
Medlem nr: 8 405
Hej! Jag har just planterat fröerna så jag vet inte hur de gror ännu. Jag fick fröer på en handelsträdgård i Australien 25-30 mil söder om Sydney (inte tropiskt alltså). På plats där växte den som ett beskuret litet träd, max 2 meter (klättrat i rankor i vilt tillstånd sa dom). Jag kan säkert inte plantera dessa buskträd här hos mig heller men ska ändå försöka. I uterum som träd i stor kruka kanske?. Fröerna är från både rosa och vita plantor. Blommorna doftar, och växten är "very hardy" alltså härdig och tål frost. Den gillar sur jord och vill ha massor av vatten under blomningstiden. Idealisk till pergola/trädgårdsbågar och kan stå i sol eller halvskugga, står det att läsa på spec. Hehej från Jubell
Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264
Jag har fröer av Gullklematis tangutica från 06. Dom tog jag från min egen klematis och jag vet ej grobarheten. OM du skulle villja byta med nåt? Hör av dej i såfall.