Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > GB,s nya glass, tjejglass med smink !! ???
          råse-marie
          Inlägg 22-03-2007, 07:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

När vi var på resa så fick min tjej gå och köpa en glass i kiosken .
          När hon kommer har hon köpt en nya glass hos GB som heter " girlie " ..... en rosa glittrig
          sak med GLITTER SMINK i pinnen thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif

Hur kan man lansera en glass till barn men smink i blink.gif

Hoppas att alla mammor , pappor , mormor , farmor , morfar ,kusiner ....bla ..bla...
          bojkottar den här glassen och vägrar att köpa såna idiotiska glassar nono.gif

Citera
          Rapchic
          Inlägg 22-03-2007, 08:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

jag såg om den på tv gb hade typ hagt
          'det blir nog en lika stor hit bland killarna som tjejerna' ( rotfl.gif )
          asså på ett ungefär...
          sa du det var glitter smink i pinnen (ohygieniskt?)
          dom sa nått om glitter men jag trodde att det bara va typ dekoration
          ajja dettaär vad jag säger om den thumbdown.gif

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Rapchic
          Inlägg 22-03-2007, 08:38
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

däremot tror jag det skulle sälja till vissa Harajuku tjejer
          ( http://www.vagabond.se/vb/reportage.aspx?id=24910 )

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 22-03-2007, 10:39
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Härligt att människor är olika!! bravo.gif

Fast glassen är ju ett bottennapp utan like!!! FYYY GB!! nono.gif

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          aanderss
          Inlägg 22-03-2007, 10:41
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

inget för min smak

Citera
          t955i
          Inlägg 22-03-2007, 10:46
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 81
          Medlem nr: 1 935

Jag ser inte klok ut i glitter. flirting.gif
          Håller med om att det är en vansinnig glass. Men se så mkt reklam/uppmärksamhet dom får pga att alla snackar om den där glassen(all reklam är bra reklam?)

/J

Redigerat av t955i: 22-03-2007, 10:47

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-03-2007, 10:52
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Uppmärksamhet är inte alltid bra - är det någon här som tänker köpa den till sig eller ett barn de känner?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 22-03-2007, 10:53
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Nix, skulle inte falla mig in.. sick.gif

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 22-03-2007, 10:56
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Vore det inte gelatin hade jag definitivt provat yes.gif
          Jag är ganska road av reaktionerna på den, orka bli upprörd över en glass liksom. Är det så att folk i allmänhet ogillar den, kommer den inte sälja bra och alltså tas bort. Så enkelt är det. Tror GB drar nytta av diskussionerna, gratisreklam är väl alltid bra.

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          herkules
          Inlägg 22-03-2007, 11:06
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (LadyG @ 22-03-2007, 10:52) *
          Uppmärksamhet är inte alltid bra - är det någon här som tänker köpa den till sig eller ett barn de känner?

jag kommer absolut att köpa den, älskar glitter och rosa! yahoo.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Alba
          Inlägg 22-03-2007, 11:10
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (LadyG @ 22-03-2007, 10:52) *

yes.gif whist.gif

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 22-03-2007, 11:27
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

Det är mycket möjligt att jag har missat något djupt kränkande i hela historien med glitterglassen, men jag kan inte se vad som är så upprörande. Det är en glass med lite glittersmink. Jag har läst att glassen är könscementerande och att det är ohygiensikt med sminket och att smink till småtjejer (som ju troligen lär vara den största mängden köpare/konsumenter) är förkastligt osv osv. Är inte det att projicera lite väl mycken vuxenhet på något så simpelt som en liten sketen glass? Bryr man sig om det hygieniska, strunta i att köpa glass alls. De innehåller ändå bara 80% skräp och har fraktats över större delen av Europa och då pratar jag ändå bara om den delen man äter. Vill junior ha en rosa glitterglass för att junoir tycker om rosa och glitter, varför inte ge junior en glitterglass? Jag skulle inte köpa den åt mig själv, dels för att jag inte passar i glittersmink och brukar tycka att den typen av glassar är så söta att de nästan är oätliga. Om junior däremot vill prova den, varsågod. Jag kommer att protestera när de kommer med glassar i form av manliga könsorgan, chokladglassar döpta till "läppneger" och såna påhitt. Så länge det bara är rosa, glitter, leksakssmink, fejktatueringar rör det mig inte ryggen.

Redigerat av Fizzgigg: 22-03-2007, 11:33

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-03-2007, 11:31
          Länk hit: #13

Medlem

Så du skulle inte ha några problem med att köpa en rosa glitterglass till en liten grabb? Kanske inte, jag känner dig väl nog för att kunna gissa hur du skulle reagera. Men skulle du köpa fler rosa glittersaker till grabben om han bad om det? My little pony, en barbiedocka, rosa balettskor och matchande tights?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Magdis
          Inlägg 22-03-2007, 11:35
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag känner inte heller att det är nåt jag blir upprörd över. Skräp är det, men det finns fler glassar som är skräp. Bl.a en som min dotter velat köpa flera gånger när vi har köpt glass, en glass med en röd clownhatt på som innehåller en värdelös visselpipa. Glassen är blaha.

Får dottern syn på glitterglassen kommer hon att vilja köpa den o då får hon det. Sedan kommer hon antagligen inte vilja ha den nån fler gång för då har hon kanske upptäckt att glassen inte var god och att glittersminket inte var vad hon hoppats. smile.gif

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 22-03-2007, 11:41
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

Köpa glitterglass, inga som helst problem. Inte heller köpa isglassen Calippo som kan vara nog så obscen om man väljer att tolka den på det sätter. Inte heller dajmstrut vilket skulle kunna vara en fasligt otrevlig smak beroende på tolkning. My Little Pony eller Barbie, inget större problem där heller, det kan vara vad som helst i ett barns fantasi. Nu vet jag inte hur det är med "grabbdockor" nuförtiden, men när jag var liten fanns det hur mycket som helst även om det handlade om agenter, soldater, Star Wars osv men det var likväl dockor. Vad Barbie är för en liten grabb beror helt på hans fantasi, inte på min fantasi som vuxen, jag är mycket mer trångsynt och fantasilös. När jag var liten hade jag en docksittvagn, men i min fantasi var det en gräsklippare som jag gick kors och tvärs med över gräsmattan. Det hade jag aldrig kunnat komma på idag. Rosa balettskor och tights skulle väl i ärlighetens namn få mig att höja på ögonbrynen, men han kan ju få testa iaf. Man kan ju försöka avstyra att han går till skolan eller fritis i den utstyrseln. smile.gif

Redigerat av Fizzgigg: 22-03-2007, 11:43

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          e_sedell
          Inlägg 22-03-2007, 11:43
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 2 001
          Medlem nr: 662

Snälla ni det är bara en glass. Säljer den inte så tas den bort ur sortimentet. Säljs den så finns det efterfrågan och folk som tycker på annat sätt än vad ni tycker. Tror inte det sementerar någon könsroll. De är redan gjutna av medelålders tanter och farbröder som pratar om hur jämnställt allt ska vara. Istället för att ändra på sitt eget betéende.

--------------------
          Erik, zon II

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-03-2007, 11:44
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Fizzgigg @ 22-03-2007, 11:41) *
          ...
          Rosa balettskor och tights skulle väl i ärlighetens namn få mig att höja på ögonbrynen, men han kan ju få testa iaf. Man kan ju försöka avstyra att han går till skolan eller fritis i den utstyrseln. smile.gif

giggle.gif

Jag är med på hur du menar biggrin.gif

--------------------

Citera
          Kathy
          Inlägg 22-03-2007, 11:59
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Apropå glass, har ni sett att gamla Top Hat har återkommit?

En glass som jag saknar är pistagepucken...

Redigerat av Kathy: 22-03-2007, 11:59

Citera
          t955i
          Inlägg 22-03-2007, 12:04
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 81
          Medlem nr: 1 935

CITAT (LadyG @ 22-03-2007, 11:31) *
          Så du skulle inte ha några problem med att köpa en rosa glitterglass till en liten grabb? Kanske inte, jag känner dig väl nog för att kunna gissa hur du skulle reagera. Men skulle du köpa fler rosa glittersaker till grabben om han bad om det? My little pony, en barbiedocka, rosa balettskor och matchande tights?

Min son har redan my little pony. Han älskar glitter. Blev helt till sig när han såg my little pony i leksaksaffärn. haha...

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-03-2007, 12:27
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (t955i @ 22-03-2007, 12:04) *
          Min son har redan my little pony. Han älskar glitter. Blev helt till sig när han såg my little pony i leksaksaffärn. haha...

Skönt med en fördomsfri förälder, de flesta skulle ryggat undan och föröskt pracka på grabben en supermandocka eller lego eller nått smile.gif

Sen kanske man omedvetet förstärker ett beteende genom sina reaktioner och tonfall, det är svårt att veta faktiskt. Exemplet vi fick på ledarskapsutbildningen var:

Pappa är mån om att inte cementera några könsroller och köper lika gärna "flickleksaker" som "pojkleksaker" till junior. Allt är frid och fröjd, ändå leker lillkillen mer med bilarna än dockorna. Varför?

En av orsakerna kan vara vuxnas reaktioner på vad barnet gör. En av faktorerna kan vara t ex tonfallet:

Junior pekar på en bild i tidningen. "Kolla pappa!" Pappa tittar på den nyaste barbiedockan och svarar. "Ja, titta. Fin."
          Dagen därpå hittar junior en annan bild i tidningen och ropar till sig fadern. "Näää! Vilken tjusig bil du hittade!!! Den var väl häftig!" utbrister den bilintresserade fadern.

Föremålet för den mer neutrala responsen prioriteras ner till förmån för det föremål som fick kraftig positiv respons.

Kanske inte speciellt relevant i tråden, det känns som att jag kilade OT rejält nu (förlåt!), men fasligt intressant ändå.

--------------------

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 22:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon