Medlem
Antal inlägg: 22
Medlem nr: 9 498
Min första sådd någonsin har precis åkt ner i sina små krukor. Det blev chilipeppar och Slingerkrasse. Jag och min lillasyster spenderade gårdagens kväll med pizza, hennes katter, en massa fnitter plus fröer och jord Bilder för att förklara
Kom nu då så planterar vi säger Oscar
Både Oscar och Rustie hjälper till på riktigt Devon-vis
När det lilla växthuset var slut gjorde vi ett eget. Oscar skämdes lite för det var så fult.
Medlem
Antal inlägg: 341
Medlem nr: 889
Heej... ååå gud, var bara tvungen att kommentera de små söta fröerna ... katterna alltså!!!! har haft Cornish och skillnaden är väl inte så stor... hade exakt samma färg oxå...grå... "blå"... Lycka till med sådderna!! Chilin kan ta lite tid på sig....
Medlem
Antal inlägg: 167
Medlem nr: 8 739
Ohh så fina katter
Hoppas det går bra med fröerna. Mina chilisorter grodde och växte flera centimeter på bara en vecka. Varmt och fuktigt under plast. Roliga saker att fröså som kommer fort är även t.ex ärtor/bönor/solros och basilika. Dessa har grott rekordsnabbt för mig. Kattmynta har förresten grott snabbt också, kanske något för katterna
Medlem
Antal inlägg: 22
Medlem nr: 9 498
CITAT (Ammoura @ 04-04-2007, 00:06)
Ohh så fina katter
Hoppas det går bra med fröerna. Mina chilisorter grodde och växte flera centimeter på bara en vecka. Varmt och fuktigt under plast. Roliga saker att fröså som kommer fort är även t.ex ärtor/bönor/solros och basilika. Dessa har grott rekordsnabbt för mig. Kattmynta har förresten grott snabbt också, kanske något för katterna
Stinis: Dom små trädgårdsmästarna är mycket riktigt av Rex-slag. Närmare bestämt Devon Rex.
Jag började odla kattmynta förut men det går inte för två av mina tre busar hemma blir jättepåverkade av myntan och lät den aldrig vara ifred.
Här har det ännu inte vuxit nåt och det har ju gått minst två dagar...