CITAT (Berith @ 04-04-2007, 08:20)

Hoppar in lite diskret här....
Och jag undrar hur stora bilderna får vara innan dom automatiskt blir förminskade i inläggen och får den där svarta ramen?
500 pixlar på bredden, men det kan variera lite beroende på vilken upplösning ni har valt i forumet, det är meningen att bilderna aldrig ska trycka ut designen.
CITAT (Stintan43 @ 04-04-2007, 08:54)

Och jag undrar om det är så att man ofta pratar om olika saker när man säger storlek?
I Beriths fråga antar jag att hon menar hur många pixlar (bred och hög) bilden får vara (rätta mej om jag har fel)
Andra säger storlek när dom menar hur stor (tung) bilden får vara i kb vilket beror på vilken upplösning man väljer att spara bilden i. Bilden blir ju lättare om man väljer Medium istället för Hög.
Vore alltså intressant att få svar på hur stora bilderna får vara i båda fallen.
Humhum undrar om nån fattar vad jag skrev

Bilderna i de nya albumen får vara upp till 500kb, men det är i regel onödigt stort, det bästa och fullt tillräckligt är att hålla dem på ca 100kb.
Storleken till ytan får vara max 1600x1200, breddxhöjd, men de visas alltid max 500 pixlar och sen får man klicka på dem för att se full storlek.
Varje medlem har 100MB till sitt förfogande i de nya albumen.