Det enda jag kan komma just nu är från vägsamfällighetens vägmöte förra året.
Vi bor precis vid en 90-graders sväng, det är grusväg och alltså smalt, vägen går även uppför så man ser ingenting. Visst kör man långsamt men det hjälpte tyvärr inte när grannen och jag krockade där för ca 2 år sen. Jag kom nerifrån, hade precis stannat och tagit posten och han kom uppifrån kanske lite snabbare än han borde och så var krocken ett faktum.
Nåväl, på vägmötet krävde jag i stort sett en sån där böjd vägspegel. Det blev gnäll såklart för de ville inte slänga ut de 2000 kronorna det kostade trots att styrelsen precis innan satt och sa att vi hade så mycket pengar över och var tvungna att göra dittan och dattan för att få pengarna att gå åt annars skulle vi inte få nåt nytt vägbidrag från staten nästa år.
Jag tog då upp att vi hade krockat och det var inte första gången heller, ett par andra grannar hade krockat där förut också. Påpekade även att jag hade lille Isak i magen just då och det var ju inte vidare roligt.
Kan tillägga att det är en återvändsgränd och vi är 6 hushåll efter denna kurva. Då är det en dum j-el som kläcker ur sig...MEN DET ÄR JU BARA NI SOM BOR DÄR!
Jamen vi vill väl för f-n inte krocka för det, sa jag då (faktiskt ordagrant vad jag sa

) Hur dum får man bli liksom?
Senaste komplimangen jag fick var från grannfrun som tycker att jag har sån utstrålning
Redigerat av fruberglund: 10-04-2007, 10:40