Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > om de vore val i dag, vad skulle ni rösta på?
          vad röstar ni på?
          Vilket parti skulle ni rösta på om de vore val i dag?
          soialdemokraterna [ 29 ] ** [33.33%]
          vänstern [ 23 ] ** [26.44%]
          miljöpartiet [ 6 ] ** [6.90%]
          centern [ 5 ] ** [5.75%]
          moderaterna [ 16 ] ** [18.39%]
          folkpartiet [ 4 ] ** [4.60%]
          kristdemokraterna [ 2 ] ** [2.30%]
          sverigedemokraterna [ 2 ] ** [2.30%]
          övriga partier [ 0 ] ** [0.00%]
          röstar blankt [ 0 ] ** [0.00%]
          Totalt antal röster: 87
          Gäster kan inte rösta 
          aanderss
          Inlägg 22-04-2007, 20:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

de gäller riksdags valet

Citera
          Piccante
          Inlägg 22-04-2007, 20:49
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Så här långt bekräftar din omröstning de undersökningar som har gett oppositionen (s+v+mp) egen majoritet. vänsterblocket 75% ohmy.gif Borgliga regeringar sitter sällan mer en en period i taget så de får nog börja anstränga sig nu.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Gita
          Inlägg 23-04-2007, 19:22
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

För min del skulle jag rösta precis som jag gjorde i valet i höstas, dvs på ett av allianspartierna.
          Tycker att de gjort ett jättebra jobb på kort tid. Fastighetsskatt, jobbavdrag , möjlighet att kunna köpa hemnära tjänster m.m
          Gita

Citera
          kollba
          Inlägg 23-04-2007, 19:57
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 169
          Medlem nr: 8 755

CITAT (Gita @ 23-04-2007, 20:22) *
          För min del skulle jag rösta precis som jag gjorde i valet i höstas, dvs på ett av allianspartierna.
          Tycker att de gjort ett jättebra jobb på kort tid. Fastighetsskatt, jobbavdrag , möjlighet att kunna köpa hemnära tjänster m.m

För att bara inte tala om möjligheten att svälta ihjäl om råkar bli arbetslös...

Citera
          Preussen
          Inlägg 23-04-2007, 20:08
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 1 443
          Medlem nr: 9 179

CITAT (kollba @ 23-04-2007, 20:57) *
          För att bara inte tala om möjligheten att svälta ihjäl om råkar bli arbetslös...

jo men Kolba, innan dess har man möjligheten att jobba lågavlönat i folks hem. ja, för att kunna försörja dig behöver du ha en ca 3 jobb o då får du ju ser fler hem. dessutom har du de friheter som Lagen om Anställningskydd (LAS) kväver. det gäller att se möjligheterna wink.gif

--------------------
          Odlar i zon0-1!
          bloggen

Citera
          kollba
          Inlägg 23-04-2007, 20:38
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 169
          Medlem nr: 8 755

CITAT (Preussen @ 23-04-2007, 21:08) *
          jo men Kolba, innan dess har man möjligheten att jobba lågavlönat i folks hem. ja, för att kunna försörja dig behöver du ha en ca 3 jobb o då får du ju ser fler hem. dessutom har du de friheter som Lagen om Anställningskydd (LAS) kväver. det gäller att se möjligheterna wink.gif

Du har naturligtvis rätt. Man får ju se sig om i diverse välbärgade människors hem. Bara det kan vara värt en 5-6 000 i månaden.
          Sen kan man skaffa sig kontakter i skvallerpressen och tipsa dem (mot betalning naturligtvis) om vad som försigår bakom kulisserna.
          Har man sen riktigt stor tur så kanske man tom kan få städa undan skiten (mot bedrövlig betalning) hos en eller annan kändis. Man kan panta tomflaskorna efter diverse vilda parties - fast å andra sidan så dricker de väl bara dyra och exklusiva märken som inte går att panta. Möjligen kan man hitta en eller annan snutt överblivet kokain som man kan kränga på gatan när man går hem...
          Som sagt: Det gäller bara att se möjligheterna...

Citera
          Airamya
          Inlägg 23-04-2007, 20:59
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 1 177
          Medlem nr: 3 968

rotfl.gif
          Jag älskar galghumor biggrin.gif

--------------------

"Det finns inget problem som är så litet att det inte går att blåsa upp till orimliga proportioner."
          Citat från Lena:-) här på Odla

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 23-04-2007, 21:10
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Dessutom Kollba behöver du inget eget hem eftersom du inte har tid att sova så där sparar du in den utgiften. Om du har tur så kanske du kan få några smulor från de rikas bord också så att du slipper lägga ut alltför mycket på mat. Det gäller att ligga i !!!!!!!!

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Björken
          Inlägg 24-04-2007, 00:24
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Äntligen har det blivit lönt att ha de där flera jobben som jag var tvungen att skaffa mig under förra regeringens tid vid makten bara för att jag inte ville vara bidragsberoende. Tack för den nya regeringens syn på att det äntligen lönar sig att jobba.

Redigerat av Björken: 24-04-2007, 10:43

Citera
          Tezzla
          Inlägg 24-04-2007, 09:49
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

Om det vore val i dag så hade jag röstat precis lika som i september, d.v.s på Kristdemokraterna.

Redigerat av Tezzla: 24-04-2007, 09:51

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Tezzla
          Inlägg 24-04-2007, 11:04
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Markus_H @ 22-04-2007, 21:49) *
          Så här långt bekräftar din omröstning de undersökningar som har gett oppositionen (s+v+mp) egen majoritet. vänsterblocket 75% ohmy.gif Borgliga regeringar sitter sällan mer en en period i taget så de får nog börja anstränga sig nu.

48 personer har röstat happy.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Alba
          Inlägg 24-04-2007, 13:37
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Ni är bara så roliga a0a.gif
          rotfl.gif

Redigerat av Alba: 24-04-2007, 13:39

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 24-04-2007, 13:51
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Samma som i valet - ett alliansparti.

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          Gita
          Inlägg 24-04-2007, 19:21
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Det skulle vara kul att veta hur många av dem som uttalar här sig som arbetar, dvs hör till dem som alltid får betala, både för sig själva och andra. För mig är det självklart att det skall vara mer lönsamt att arbeta än att leva på bidrag.Det är ju faktiskt så att inte alla kan leva på bidrag, några måste arbeta för att försörja resten, och då behövs några morötter. Tycker att vi fått litegrann med den nya regeringen.
          Gita

Citera
          bejron
          Inlägg 24-04-2007, 19:27
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 155
          Medlem nr: 6 593

Vi har inte fått morötter för att försörja andra, vi har tagit en del av deras försörjning. För mig är det morot nog att jag fortfarande har den känslan kvar att det finns andra som har det sämre än jag och att det är en god gärning att dela med sig. Jag glömmer inte att jag haft det dåligt ställt och varit en "parasit" men jag sänder många tankar till dem som hjälpte mig och fick mig på kurs att komma dit jag är nu.

Citera
          Preussen
          Inlägg 24-04-2007, 19:55
          Länk hit: #16

Medlem

äh va? vaddå inga morötter? för mig har en stor morot för att jobba varit att det bidgragit till det gemensamma. med skattesänkningar blir det mindre av det gemensamma. staten har förvisso bra inkomster pga rådande högkonjuktur men den dagen konjukturen vänder så undrar jag vad en minskande stats åtgärder blir.
          se tex de sk pigavdragen, mina skattepengar går till en liten del av samhället som redan har råd att betala det, det är en dyr arbetsmarknadsåtgärd. vill inte att mina skattepengar ska betala privilegier åt redan priviligerade.
          sen så bör det tilläggas att en socialdemokratisk regering inte "återställer" saker o ting som de var. Den ekonomiska makten för staten har minskat när man sålt ut stora företag och man har sänkt skatter. Sen så ska man inte vara säker på sin sak att socialdemokratin vill återställa heller, de gjorde det inte efter 94 års val. vill man förändra får man organisera sig och aktivera sig.

tendensen under de senaste 20 åren har varit fler osäkra anställningar och med den nya regeringens politik kommer den att cementeras. se deras förändringar av LAS. nåväl.

--------------------
          Odlar i zon0-1!
          bloggen

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 24-04-2007, 20:11
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Gita @ 24-04-2007, 20:21) *
          Det skulle vara kul att veta hur många av dem som uttalar här sig som arbetar, dvs hör till dem som alltid får betala, både för sig själva och andra. För mig är det självklart att det skall vara mer lönsamt att arbeta än att leva på bidrag.Det är ju faktiskt så att inte alla kan leva på bidrag, några måste arbeta för att försörja resten, och då behövs några morötter. Tycker att vi fått litegrann med den nya regeringen.
          Gita

För mig är hela resonemanget med bidrag helt fel ute. Vi har , via staten , försäkringar som vi alla betalat till och som faller ut när de behövs precis som t ex en vanlig hemförsäkring. Det är väl samma sak där ,att en del får inbrott och då är vi andra med och betalar men tänk att jag har iaf aldrig hört någon beklaga sig över det. Ska vi avskaffa sjukförsäkring, A-kassa ( vill ju inte ens alliansen) , socialen m fl och låta dem som är så " dumma " att de blir sjuka eller arbetslösa eller råkar ut för något annat ligga på gatan och dö? Tänk på att det kan var du som i morgon råkar ut för en olycka eller blir arbetslös eller råkar ut för något annat och då tycker du nog att det är bra med försäkringar. Och som sagt ,även om du betalar till privata försäkringar så blir det så att du får betala för dem som råkar illa ut.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Piccante
          Inlägg 24-04-2007, 20:13
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Gita @ 24-04-2007, 20:21) *
          Gita

Jag kan bara tala för mig själv. Jag har nyligen gått från arbetslöshet till arbete och hör nu mera då till de som alltid får betala! Eftersom jag stod utanför A-kassan så kan jag säga att det är inte alls varken lätt eller trevligt att behöva leva på lägsta beloppet i aktivitetsstödet som jag hade nu senast. Givetvis är det mer lönsamt att arbeta, sämre kan det det ju knappast bli.

Tycker nog att morötterna lyser med sin frånvaro än så länge. Lite mer över i plånboken hade iofs inte skadat men samtidigt har jag alltid varit och är fortfarande kritisk till att de skattepengar jag betalar in inte fördelas på alla genom generell välfärd utan att man nu även har infört riktade stöd för städning åt folk i bättre områden som har större hus än de själva mäktar med. Tycker det liknar någon omvänd regionalpolitik där kommunal skatteutjämning mot glesbygd riktas mot Täby, Lidingö och Danderyd istället. Hade hellre sett att skattemedel satsades på svagare grupper i samhället.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          bejron
          Inlägg 24-04-2007, 20:14
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 155
          Medlem nr: 6 593

Läs nu vad jag skrev. Jag tycker inte det är en morot för mig att veta att mitt ekonomiska välstånd kommer sig av att dom som redan har det sämst får det sämre. Vi har tagit en del av deras försörjning menas att dom pengar jag får mer av nu är på bekostnad av dom som får bidrag och redan har det dåligt ställt.

Citera
          Preussen
          Inlägg 24-04-2007, 20:52
          Länk hit: #20

Medlem

tack för klargörandet.

jo, politiken går ju ut på att spela grupper mot varandra. vi som har någorlunda lön 18 papp i månaden o så ska se ner på de som är under oss för att titta uppåt.

--------------------
          Odlar i zon0-1!
          bloggen

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 15:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon