CITAT (Gita @ 24-04-2007, 20:21)

Det skulle vara kul att veta hur många av dem som uttalar här sig som arbetar, dvs hör till dem som alltid får betala, både för sig själva och andra. För mig är det självklart att det skall vara mer lönsamt att arbeta än att leva på bidrag.Det är ju faktiskt så att inte alla kan leva på bidrag, några måste arbeta för att försörja resten, och då behövs några morötter. Tycker att vi fått litegrann med den nya regeringen.
Gita
Jag kan bara tala för mig själv. Jag har nyligen gått från arbetslöshet till arbete och hör nu mera då till de som
alltid får betala! Eftersom jag stod utanför A-kassan så kan jag säga att det är inte alls varken lätt eller trevligt att behöva leva på lägsta beloppet i aktivitetsstödet som jag hade nu senast. Givetvis är det mer lönsamt att arbeta, sämre kan det det ju knappast bli.
Tycker nog att morötterna lyser med sin frånvaro än så länge. Lite mer över i plånboken hade iofs inte skadat men samtidigt har jag alltid varit och är fortfarande kritisk till att de skattepengar jag betalar in inte fördelas på alla genom generell välfärd utan att man nu även har infört riktade stöd för städning åt folk i bättre områden som har större hus än de själva mäktar med. Tycker det liknar någon omvänd regionalpolitik där kommunal skatteutjämning mot glesbygd riktas mot Täby, Lidingö och Danderyd istället. Hade hellre sett att skattemedel satsades på svagare grupper i samhället.