Håller på med samma projekt som du, har gjort iorning en liten bärlund (ca 120 kvm) till barnen, där det växer vinbär, krusbär, björnbär, hallon, taybär, (flera av varje sort) rabarber, vindruvor, jordgubbar, och i en surjordsrabatt växer det blåbär, lingon och allåker....smulton (ej revande) runt en låg sten som vi inte får bort, i en annan rabatt har jag tänkt ha blommor som de kan plocka...på marken tänkte jag ha en långsamtväxande gräs där jag planterar in revande smultorn och om jag vågar tusenskönor...vi har även planterat fruktträd en bit bort...
De har även en varsin pallkrage som de får rå om själva, men dom ska i framtiden stå i den blivande köksträdgården.
Vi har en stor tomt, närmare 4000 kvm, där redan 1/4 av tomten är en gräsmatteplan (fotboll/lekplan)...när vi flyttade in i huset så fanns det inte så mycket i våran trädgård (gräsmatta, en liten rabatt, fd skogsmark med stubbar och stenar), så det är lite roligt att få göra iordning en liten del till barnen. Såg det förra året att direkt när dom gick ut så gick dom ut för att leta efter något någorlunda moget att äta...
|