Jag har en inglasad balkong i söderläger och där blir himla varmt om sommaren. kan inte ha ljus där för de smälter... :S
Öppnar jag fönsterna under dagarna så blir där ändå lagom varmt.
Jag kan INGET om växter. INGET ALLS!! Så "tjyvas" och "spinn" och allmänna skötselråd som hur växter ska stå och hur ofta de ska vattnas är helt okänt för mig...
Jag har försökt forska lite själv men tänkte ni kanske kan ha min balkong i tanken och ge mig lite råd om de växter jag köpt idag.
Jag har köpt basilika, persilja, physalis och coctailtomatplantor. Jag antar att de sistnämnda kommer bli stora så jag måste byta krukor. Men behöver mina växter nån specialbehandling, hur ska jag sköta dom rent allmänt? Har noll koll haha!
basper.JPG ( 84.97k )
Antal nedladdningar: 65
coctailphysalis.JPG ( 61.91k )
Antal nedladdningar: 50Har även en murgröna (tror jag iaf...!!?) som jag inte vet riktigt vad jag ska göra med. Har köpt den på en rund båge men den börjar tappa blad och skrumpna nu. Har haft den i två år och hittills har det gått bra. Vill den växa vidare på nåt nu? Tänkte isf kanske sätta upp hönsnät bakom på väggen så den kan växa där. Har haft den inomhus innan men tror ni den trivs på min balkong?
murgröna.JPG ( 84.5k )
Antal nedladdningar: 62TACKSAM FÖR ALL HJÄLP! (....antagligen sitter ni bara och gapskrattar åt mej nu...

)