flaxss:
Tack för svaret! De växter jag talar om är endast krukväxter som jag har inomhus så jag tar och planterar om det mesta nu på fredag

Isa2000:
Jag förstår din tanke, men jag måste nog tyvärr göra dig besviken...
När jag sa att de ser ledsna ut och har en ful uppsyn, så menar jag verkligen FUL. Detta är växter som jag fått från mina bröder (som inte hardet minsta grönt i sina fingrar) då de lyckas ta död på allt som kommer på deras fönsterbänkar..
Hur som helst, detta är vad jag tror att jag kommer att slänga inom ganska kort;
en murgröna (ledsen vissen och gles. beskurit den kraftigt efter att jag fann den drunkat i en ampelkruka, planterad rakt i krukan och jorden var dyblöt.
ev en monstera (endast två små nya blad på nu. Jag ska se hur den utvecklar sig framöver, och om den gör mig besviken så slänger jag den

)
en stoor spretig kaktus av något slag, liknar novemberkaktus (tror jag) på bladen, och den mår inte alls bra. Den kan vara angripen av nåt för trots att jag sköter den så som det står på de infokällorna jag läst på, så tycks den bara bli deppigare och deppigare.
En doftdracena - ännu ett "kap" funnet hos brorsan..

har tappat bladen och har nu inga kvar. De två skottstammarna ruttnade och jag skar v båda och väntar på att nåt grönt ska titta fram.
Jag kan göra så att jag lägger upp bilder inom några dagar, så får du se hur tråkiga dom ser ut, för jag överdriver verkligen inte

Vill du det?
Mvh Therese