Ja många har problem med Hydromaten. jag har haft min sedan sommaren 2004 och efter intrimning fungerar den bra varje år.
Jag har slingor/matarslangar som bevattnar 23 hinkar/spänner det blir 65 droppare. Jag har 1 avlufting vid vattenbehållaren men även 1 avluftning på den matarslang som är längst bort från behållaren. Varje år börjar det med att det rinner över men har man bara justerat rätt dropp så brukar det ge sig.
CITAT (ulrikailund @ 19-06-2007, 14:47)

Hej!
Jobbar för närvarande intensivt med att få min Hydromat att fungera...förra året gick det inte bra. Jag odlar i krukor och har delat upp på 2 x 20 droppslangar, med luftning i varje ände. Viktigt att dra ut luft/vatten i varje liten droppslang för att det ska komma igång. Jag har inte ställt in termiventilen optimalt ännu, eftersom det varit regnigt väder, men fick i alla fall flöde i alla slangar igår. Håller tummarna, semestern stundar...
Ulrika
Vad är termiventilen för något?
CITAT (b deimert @ 16-06-2007, 20:53)

Hej
Vi odlar i bäddar. Matarslangen ligger nog OK men det rinner över i luftnngsslangarna.
Många är mycket nöjda med systemet så det är irriterande att inte få det OK:
B
Rinner det över i avluftningslangarna sitter dessa nog för lågt i förhållande till vattenbehållaren.