CITAT (freddie @ 27-07-2007, 22:26)

Jag hade ocksa gjort det för tusen spänn. jag tycker alla privatpoliser istället borde lägga ner SIN verksamhet. låt var och en ta ansvar för sina handlingar!
Ursäkta mig men det var något av det mest korkade jag hört. Förmodar att du skojar. Utsätter du andra för fara är inget man kan "ta ansvar" för. Det är något man inte bör göra. Punkt. Ditt utalande ger sken av att du inte tar något ansvar alls i livet.
Vi har lagar som är till för att de som inte fårstår eller inte är tillräckligt empatiska för att låta bli att skada andra inte ska göra det. Och om de gör det, så svider det i deras eget skinn genom ett lagligt straff. Som sagt, det är till för de som inte begriper bättre.
Vi andra försöker leva livet så att vi inte behöver ta vårt ansvar genom ett lagligt straff. Vi försöker nämligen använda huvudet och uppträda på ett sådant sätt att vi inte skadar andra. Inte lever vi vårt liv med något patetiskt vinstintresse där prislappen för ett människoliv är tusen kronor.Barnen till en ihjälkörd ambulansförare kanske inte känner att du tar ditt ansvar tillräckligt oavsett vilket straff du får eftersom de får växa upp utan en far.Redaktören på VLT ansåg att det var en självklarhet att folk inte betedde sig på det sättet jag har beskrivit för att sälja en bild. Uppenbarligen är det inte så.
Det jag pekar på är själva fenomenet.
Mindre nogräknade personer kan riskera andra och bete sig hur som helst för att man får betalt. Man tror man kommer undan med det och att tidningen har ansvaret för att de betalar. Men tidningen menar att de inget ansvar har eftersom de bara köper bilden.
Jag skulle också kunna sälja en bild för tusen spänn till tidningen. Men aldrig en bild på en olyckhändelse där någon råkat illa ut.
Jag säger som någon sagt innan. Kan inte förstå hur någon kan gotta sig i andras olycka för tusen spänn, så lågt kommer jag aldrig att sjunka. Inte ens en gång ifall jag lyckas ta bilden utan att riskera en trafikolycka till.
Det man gör på en olyckplats är att kolla om man kan hjälpa till. Om man inte kan det eller att någon annan gör det bättre, så tar man sig därifrån så att det blir plats till räddningsfordon så att de skadade personerna får snabbastmöjliga hjälp.
Allt annat hyenebetende där man bara ställer till problem för dom som gör sitt jobb är så lågt så det finns inte ord för det.'
Och du, jag titulerar mig inte privatpolis, jag är en människa som uttrycker min åsikt och det kommer jag att fortsätta med.