Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > utekatter i trädgården
          lalli
          Inlägg 16-08-2007, 17:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 16
          Medlem nr: 9 636

Hej! Vet inte om detta är rätt forum för min fråga, men jag ställer den får vi se!! I mitt område driver det omkring många utekatter. Nu har det börja stinka så mycket på vår gård så det knappt går att vara ute pga av stanken. Har hittat kattbajs i blombänkarna och säkert finns där en hel del kiss.

Så min undran är hur kan jag undvika att katterna kissar och bajsar inne på vår trädgård?? Finns det nån lukt som gör att de ej skulle tycka om att vara där tex?

Sen undrar jag åxå om det finns nått tips för att få bort den befintliga stanken. Det har inte hjälpt att avlägsna synlig avföring sad.gif

Grymt trist känns detta....

MVH Anna

Citera
          Fenja
          Inlägg 16-08-2007, 17:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Här kan du ta del av råd som givits i denna fråga.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          zaaritha
          Inlägg 17-08-2007, 22:09
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Det är märkligt; vi har alltså 11 katter; borde stinka piss i trädgården......................
          Men. det gör det inte!
          Går våra katter till grannarna o "dassar" sej--eller..........?

Citera
          Lemonne
          Inlägg 18-08-2007, 16:15
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem nr: 7 888

CITAT (zaaritha @ 17-08-2007, 23:09) *
          Det är märkligt; vi har alltså 11 katter; borde stinka piss i trädgården......................
          Men. det gör det inte!
          Går våra katter till grannarna o "dassar" sej--eller..........?

Hahaha! Jag undrar detsamma - vi har 2 katter, ena grannen 2 och andra grannen 1. Inte har vi några större problem med kattavföring i trädgården. Kanske ni har planterat i katternas toalett helt enkelt?

Citera
          Fenja
          Inlägg 18-08-2007, 19:35
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

I sommar har jag haft 4 vuxna katter och nio bäbbar som kissar och bajsar i alla rabatter och överallt. Det stinker inte här heller...
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          kira
          Inlägg 19-08-2007, 18:29
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 199
          Medlem nr: 9 159

Vet en som sätter kaffesump i rabatterna det lär hålla bort katter! ranting.gif

Citera
          lalli
          Inlägg 20-08-2007, 14:55
          Länk hit: #7

Medlem

Tack Kira och Fenja för tipsen! Det var konstruktiva förslag jag ville ha om hur man kunde få hjälp med problemet. Eftersom jag hör till de otursamma som fått hit objuda gäster utan min vilja, pga av kisset och bajset och att de är nå närgånga och vill in i huset (katter är söta förövrigt), behövde jag lite tips hur man kunde få bukt på detta!

(Föe mig är det ointressant vad alla personligen anser att det är ett problem eller inte, för där är vi ju alla olika smile.gif

Citera
          Tezzla
          Inlägg 20-08-2007, 15:13
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (lalli @ 20-08-2007, 15:55) *
          Tack Kira och Fenja för tipsen! Det var konstruktiva förslag jag ville ha om hur man kunde få hjälp med problemet. Eftersom jag hör till de otursamma som fått hit objuda gäster utan min vilja, pga av kisset och bajset och att de är nå närgånga och vill in i huset (katter är söta förövrigt), behövde jag lite tips hur man kunde få bukt på detta!

(Föe mig är det ointressant vad alla personligen anser att det är ett problem eller inte, för där är vi ju alla olika smile.gif

Jaga bort dem (hojta, klappa i händer) spruta med blomspruta på dem o.s.v. I den länk som Fenja lade in finns många konkreta och konstruktiva tips.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Lemonne
          Inlägg 20-08-2007, 19:32
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem nr: 7 888

CITAT (lalli @ 20-08-2007, 15:55) *

Oj det var inte meningen att störa din tråd med nonsens... blush.gif Jag tänkte inte på att det inte var särskilt intressant för dig att höra det jag hade på hjärtat.

Citera
          lalli
          Inlägg 20-08-2007, 20:23
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (Lemonne @ 20-08-2007, 20:32) *
          Oj det var inte meningen att störa din tråd med nonsens... blush.gif Jag tänkte inte på att det inte var särskilt intressant för dig att höra det jag hade på hjärtat.

Sorry om du tog illa upp, det var inte meningen... haft ännu en illaluktande dag och var irriterad!! Tog ut det över er stackare unsure.gif självklart ska man få vädra det man känner för i detta forum.

Ha det så bra, nu är jag åter gla!!!!

Citera
          Rapchic
          Inlägg 14-11-2007, 10:50
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

jag praktiserar i en djur(saks) affär och där går det att köpa ett medel för att hålla katter borta från rabatter/blomkrukor.

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 14-11-2007, 19:50
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Kan minnas fel men jag har för mig att man kan stö ut peppar, minns inte om det var svart eller vit för att avskräcka katter att använda blomkrukor till toalett.

ingrid

Citera
          pleximaster
          Inlägg 15-11-2007, 13:07
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 408
          Medlem nr: 9 317

Vi har inte heller katt och frun är både allergisk och livrädd för dem. Alla grannar utom de med hund har katter. Vi har också problem med mängder av kattbajs i trädgården, vilket ingen av grannarna har. Jag fick för ett tag sedan redapå av en Zoolog som bland annat studerat olika kattdjur svaret. Katter är mycket renliga av sej och bajsar inte på sitt eget territorium, dvs tomten där de bor. Deeutom fungerar icke nedgrävd spillning som signaler till andra katter. De kan bajsa på eget territorium men då gräver de oftast ner detta. De ser också till att hålla andra katter borta från att bajsa i "deras" trädgård. Förra ägarna av vårat hus hade ett par katter och när de då flyttade blev vår tomt "omarkerat" område dvs hela områdets toalett. Förhoppningsvis kommer tillslut någon katt att anektera vår tomt som sitt område och skydda detta mot okynnesbajsandet, men då kommer kissmarkeringarna istället enligt men vän zoologen...

De som har hundar har ju dessa att hålla borta katterna med, då dessa är ute.

Så ett råd för att bli av med kattbajs i "din" trädgård är att skaffa katt eller hund.

mvh plexi

Citera
          Tezzla
          Inlägg 15-11-2007, 17:13
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Rapchic @ 14-11-2007, 10:50) *
          jag praktiserar i en djur(saks) affär och där går det att köpa ett medel för att hålla katter borta från rabatter/blomkrukor.

Och eftersom du praktiserar i djurbutik kanske du vet namnet på produkten? flirting.gif

Inte för att jag har något som helst behov att införskaffa något medel (trots egna och andras katter på tomten) men jag är nyfiken på vad det är för produkt.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Hans i Värmland
          Inlägg 15-11-2007, 17:20
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 112
          Medlem nr: 13 053

Det finns fördelar med kattbajs. Det blir inga möss där.
          Enda botemedelet är en egen honkatt. Honor är bofasta och hanar strövar runt och kissar in revir.Ingen katt på en tomt betyder att det är fritt fram för alla.

Citera
          Rapchic
          Inlägg 15-11-2007, 17:39
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

CITAT (Tezzla @ 15-11-2007, 17:13) *
          Och eftersom du praktiserar i djurbutik kanske du vet namnet på produkten? flirting.gif

Inte för att jag har något som helst behov att införskaffa något medel (trots egna och andras katter på tomten) men jag är nyfiken på vad det är för produkt.

men jag vet inte var gränsen går för att göra reklam eftersom det får man inte göra....
          men om det är ok så kan jag säga det det är nämligen en nätbutik så att det gör inget om man inte bor i närheten

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Camilla i Värnam...
          Inlägg 15-11-2007, 17:43
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 41
          Medlem nr: 12 985

Jag lade kaffesump i min rabatt på framsidan i vårvintras eftersom jag var irriterad på grannens katter som krafsade kring mina Irisknölar och annat men oj vad jag ångrar det nu när sorken istället härjar där! - Katterna försvann därifrån om inte det framgick!

Citera
          Siv i Bollnäs
          Inlägg 15-11-2007, 20:26
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 365
          Medlem nr: 1 821

Ja, Camilla, det låter som att välja mellan att bli skjuten eller hängd...
          Vi har varken katt eller hund, och därför hade vi tidigare andras katter som sprang här och var till stor förtret för mig som trädgårdsmänniska, då dom grävde upp massor av det jag sått och planterat - från lökar till frön. Dessutom både kissade och bajsade dom i rabatterna och det var inte trevligt att få kattskit på händerna när man höll på i dessa...
          Så jag kan mycket väl förstå att det kan vara ett elände och inget att göra sig löjlig över. Någon skrev också att katter aldrig orenar i egna trädgårdar och så är det ju. Dom går till grannens...
          Nu har vi bara en katt (grannens) som springer här och det verkar som om den annekterat denna tomt på något sätt som "sin" för orenandet och krafsandet med mera verkar ha upphört. Denna katt jagar dessutom vattensorkar på vår tomt, så den är ju välkommen! Eftersom jag inte är någon direkt "kattmänniska" funderar vi på att skaffa hund som min man absolut vill ha. Men det tål ju att tänka på! Hundar jagar kanske katter från tomten, men jagar knappast möss och sorkar? Eller känner ni till nån hund som gör det, så tipsa mig!
          Något svar på frågan hur man blir av med de ovälkomna kattbesöken blev ju inte det här; jag tror man får pröva sig fram, men kanske skaffa hund???
          Siv tummenupp.gif

Citera
          Chamomille
          Inlägg 15-11-2007, 20:33
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Rapchic @ 15-11-2007, 17:39) *
          men jag vet inte var gränsen går för att göra reklam eftersom det får man inte göra....
          men om det är ok så kan jag säga det det är nämligen en nätbutik så att det gör inget om man inte bor i närheten

Du måste väl för guds skull få tala om vad medlet heter?!? Eller????

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Siv i Bollnäs
          Inlägg 15-11-2007, 20:40
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 365
          Medlem nr: 1 821

Ja, det låter ju väldigt konstigt att inte tala om vad ett medel heter! På detta forum förekommer väl i alla trådar beskrivningar av produkter som har en eller annan verkan - skulle det vara förbjudet? Naturligtvis inte!
          Siv

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 12:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon