Så här ser det alltså ut där jag har tänkt mig anlägga rabatten i vår....
Håll med om att det behöver extreme make-over!!
Jag ska försöka ta så mycket av oräset jag hinner i höst. men det beror ju lite på vädret och hur länge det är tjälfritt. Om det blir en lika mild vinter som förra året så har jag ungefär fram till mitten av januari på mig...
Och se hur öppet det är ut till vägen och parkeringen på andra sidan!!!

Staketet hösten -07 I år har jag lagt min energi på perennarabatten som ni skymtar till höger i bild. Den gjorde jag ny i år och förutom eventuella omflyttningar och mer jordförbättring så är den i princip klar. Jag har väldigt lerig jord som ständigt måste förbättras har jag märkt...
Resten har som ni ser fått stå tillbka lite...så är det när man har begränsde resursrer när det gäller orken.
Det är oxå till höger som Honungsrosen står, i pallkrgagen vid stolparna och spaljén.
I mitten står en klematis som jag inte minns namnet på men den ska grävas upp ändå. Den behöver bättre stöd och bättre jord. Kanske hamnar den där igen men med bättre förutsättningar. Det är oxå en estlänsk stickling som de andra men inköpt året innan. ev har jag en dublett av någon sort....
Till vänster framör vindskyddet har jag satt ner några pinnar Korgvide. Viden kommer passa bra ihop med bambun jag tänkt sätta ännu en liten bit åt vänster som ska få prassla skönt i vinden!
En fundering jag har är att bygga en stor låda så att det blir en upphöjd rabatt, i samma höjd som pallkragen. Dels för att få bra dränering, dels för att jag vill testa grusodlnig också.....!!!
Då tänker jag att jag blandar koskit i den leriga jorden i botten och sen fyller "lådan" med grus.
Vad tror ni om detta???
Redigerat av Tante Morgan: 10-11-2007, 18:42