Nu tycker jag är en jättebra tid att så vildpelargoner särskilt om man har tillgång till extrabelysning som du har.
Jag låter också mina fröer ligga iblöt över natten som Lars-Olof och sedan sår jag i bra såjord upplandat med lite grus. Sedan får såkrukorna stå med undervärme i köket nu på vintern. När det grott får de flytta in nära under lysrör på köksbänken och växa på sig lite. Efter omskolning och de hämtat sig lite får det flytta ut till uterummet under lysrör, där är ca 15 plusgrader.
Det finns en del specialknep också med kokande vatten och skalning av fröer men det behöver man inte ta till i första hand.
Här kan man hitta mer info, länkar och forum. Ofta finns det vildartsfröer till försäljning av privatpersoner inne i forumet under köp/sälj/byt rubriken.
PelargonsällskapetHär är en seriös fröfirma i Sydafrika som säljer bla vildartsfröer
SilverhillHar just nu inga fröer över till just succulenter eller de med knölrötter men skicka ett Privatmeddelande, PM, om du skulle vara intresserad av att prova andra vildartsfröer. Välkommen säger jag också
Kom på, de här såråden tycker jag är bra
såråd vildpelargoner från Wexthuset/Ewa
Redigerat av ewa zon 3: 14-12-2007, 14:49