här är bilder
första änglen min vita som jag råkade glömma ute i en frost natt , jag tog in den direkt och det hade både varit frost och regnat under dagen = mögel och det visste jag .
väl inne i källaren lät jag möglet ha sin gång och jag satte den luftigt plus inte en droppe vatten ( tog väl in den i sept-okt nånting) och i nov började den bilda nya skott och möglet dog .
här ser du en bild på hela
änglar_002.jpg ( 119.03k )
Antal nedladdningar: 29här en närbild på dött mögel och svamp
änglar_007.jpg ( 164.44k )
Antal nedladdningar: 28och här kommer nya skott runt om hela stammen
änglar_008.jpg ( 170.65k )
Antal nedladdningar: 30om jag nu klippt ner den efter varje nytt angrepp hade möglet fått fatt i roten/stammen mycket snabbare = den hade varit död då om jag hela tiden ha klippt ner den och låtit möglet fästa sig på nytt . men nu klippte jag inte ner den alls och möglet han dö och den lever och skjuter skott
här är min andre ängel , som jag också glömde ett par nätter när jag tog in den så levde dom här stammarna men mögel/svamp kom på stammarna och jag lät den va . och den skjuter nu skott .
änglar_011.jpg ( 143.7k )
Antal nedladdningar: 27har ska du få se bilder på mina andra två änglar som jag redan tog in och dom var torrare plus inte skade . som du ser INGEN mögel och dom skjuter skott jag kan även vattna dom och dom kommer ändå inte få mögel . hade jag nu klippt av toppen på dessa änglar så då hade möglet kommit .
änglar_013.jpg ( 117.19k )
Antal nedladdningar: 28så dina andra växter kommer inte få mögel .