Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > våldtäkt, Beltram
          inger1
          Inlägg 16-01-2008, 19:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 10 994

Vad jag har förstått ägde våldtäkten rum !999.
          Varför vänta i så många år?
          Bara en tanke.

Citera
          Kathy
          Inlägg 16-01-2008, 19:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Han är ännu inte dömd, rättegången ska vi utröna huruvida han är skyldig eller inte.

Citera
          Piccante
          Inlägg 16-01-2008, 20:07
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Kathy @ 16-01-2008, 19:41) *
          Han är ännu inte dömd, rättegången ska vi utröna huruvida han är skyldig eller inte.

Precis! Dessutom får man bara veta hälften genom massmedia. Man ska inte dra för stora slutsatser av det man hör. När domen faller blir allt offentligt och man får en bättre bild av vad som hände.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Kathy
          Inlägg 16-01-2008, 20:12
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (Markus_H @ 16-01-2008, 20:07) *
          Precis! Dessutom får man bara veta hälften genom massmedia. Man ska inte dra för stora slutsatser av det man hör. När domen faller blir allt offentligt och man får en bättre bild av vad som hände.

Apropå "falla" så kollapsade Tito under rättegången idag och fick åka ambulans in till akuten där han ska sussa inatt.
          Men jag kan hålla med inger1 om att varför vänta i så många år innan man gör anmälan? Förmodligen finns det skäl till det med. En gissning kan ju vara att barnflickan helt enkelt inte vågat anmäla en kändis.
          Varför denna massmediala uppmärksamhet kring rättegången? dunno.gif

Redigerat av Kathy: 16-01-2008, 20:12

Citera
          niklaswik
          Inlägg 16-01-2008, 21:04
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 809
          Medlem nr: 4 547

Att ha "live-rapportering" (som aftonbladet har, säkert även expressen) från en våldtäktsrättegång känns en aning sjukt måste jag säga.

Vad kommer härnäst? Live-TV från pågående mord och våldtäkter?

--------------------
          //Niklas

Citera
          aanderss
          Inlägg 16-01-2008, 21:06
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

jag skulle gissa på att han blir fäld men jag vet ju inte

Citera
          Tezzla
          Inlägg 16-01-2008, 21:33
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (niklaswik @ 16-01-2008, 21:04) *
          Att ha "live-rapportering" (som aftonbladet har, säkert även expressen) från en våldtäktsrättegång känns en aning sjukt måste jag säga.

Varför?

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Netha
          Inlägg 16-01-2008, 22:37
          Länk hit: #8

Gäster

Nu kan man ju höra ljudupptagningar från rättssalen ... det tycker jag är ett steg i rätt riktning.
          Vi behöver inte längre förlita oss till journalisters rapporteringar och slipper misstänksamhet över utsagos riktighet.
          Ett steg i rätt riktning tycker jag. tummenupp.gif

I övrigt har jag ingen uppfattning i det aktuella fallet. Väntar till rätten kommer med sitt utslag.

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-01-2008, 22:59
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Bara han inte blir dömd för något som han inte gjort.
          Eller blir frikänd för något han gjort.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Ralf
          Inlägg 17-01-2008, 05:57
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (LadyG @ 16-01-2008, 22:59) *
          Bara han inte blir dömd för något som han inte gjort.
          Eller blir frikänd för något han gjort.

Ja många säger att han är skyldig, men jag undrar om det inte är som med rättegågnen mot Billy Butt, han hade haft sex med tjejerna men inte var det våldtäkt (för att göra en lång historia kort).

I detta fallet verkar det vara mkt hjärnspöken som spelar hos dom deltagande artisterna och sen när Monica Dahlström-Lannes dök upp så fullbordades dramat. För er som inte vet vem hon är så är hon en fd polis som fick "sluta" för att hon ansåg alla som kom i hennes väg var skyldiga. Undrar hur hennes vittnesmål värderas när det har uppdagats att hon sagt att hon är åklagare.... smile.gif

Redigerat av Ralf: 17-01-2008, 06:04

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 17-01-2008, 08:17
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Den här rättegången känns mkt konstig. Har svårt att se att man kan komma till klarhet i vad som hänt efter 8 år. Oavsett utfallet så blir Tito Beltram "märkt" för alltid. Får associationer till häxprocesser. Tycker vi i Sverige särskilt om att slå ner på kändisar? Hur fördomsfria är vi egentligen mot invandrare. Många frågor. Få svar.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Ralf
          Inlägg 17-01-2008, 09:33
          Länk hit: #12

Medlem

Rättegången har stora likheter den mot Billy Butt!

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Kathy
          Inlägg 17-01-2008, 09:36
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (aq42 @ 17-01-2008, 08:17) *
          ...//....Oavsett utfallet så blir Tito Beltram "märkt" för alltid....//....

Jo, så är det nog.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 17-01-2008, 09:37
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Tycker också det är märkligt att det tagit så lång tid.

Flickan var ju tydligen väldigt religiös också och ville inte berätta tidigare, men om hon var så himla religiös, varför klär hon av sig kläderna för att få massage på en herres hotellrum...? Ursäktar väl kanske inte om det visar sig att hon blivit tvingad, men kunde hon inte gått till en naprapat istället om hon hade ont i ryggen...

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Kakaduan
          Inlägg 17-01-2008, 09:39
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 788
          Medlem nr: 2 733

Om den är lik rättegången mot Billy Butt eller inte vet inte jag - jag har inte varit närvarande på någon av dem. Självklart hoppas jag att rättegången är rättvis och att han blir friad eller straffad vilket nu är rätt.

Att man väntar i åtta år är synd men samtidigt så himla typiskt för den här typen av brott som är så starkt förknippat med skam, äckel, rädsla, etc hos den som blivit utsatt. Har hon blivit utsatt är jag inte ett dugg förvånad att det kommer en anmälan först nu. Vad som sedan egentligen hände vet bara han och hon. Förhoppningsvis går det att avgöra det i rätten.

Det jag tycker är trist är att han har betett sig så himla dumt nu. Oavsett vad han gjort och inte så får man ju inte direkt någon sympati när man anklagar hela svenska rättsväsendet för att vara korrupt, alla svenskar för att vara rasister, att man skall bränna sitt pass, etc, etc. Tänk om han nu skulle bli frikänd - då är han ju ändå rätt rökt i svenska folkets ögon. Mycket dumt!

Ännu dummare tycker jag hans fru betedde sig som attackerade vittnen utanför rättssalen.

Kakaduan

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 17-01-2008, 09:44
          Länk hit: #16

Gäster

CITAT (Ralf @ 17-01-2008, 05:57) *
          Ja många säger att han är skyldig, men jag undrar om det inte är som med rättegågnen mot Billy Butt, han hade haft sex med tjejerna men inte var det våldtäkt (för att göra en lång historia kort).

I detta fallet verkar det vara mkt hjärnspöken som spelar hos dom deltagande artisterna och sen när Monica Dahlström-Lannes dök upp så fullbordades dramat. För er som inte vet vem hon är så är hon en fd polis som fick "sluta" för att hon ansåg alla som kom i hennes väg var skyldiga. Undrar hur hennes vittnesmål värderas när det har uppdagats att hon sagt att hon är åklagare.... smile.gif

Ralf, uppgiften om M D-L och varför hon slutade som polis är inte korrekt.

Betr. hennes vittnesmål och vad hon sagt eller inte sagt står ord mot ord.

Citera
          Ralf
          Inlägg 17-01-2008, 09:51
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 17-01-2008, 09:44) *
          Ralf, uppgiften om M D-L och varför hon slutade som polis är inte korrekt.

Betr. hennes vittnesmål och vad hon sagt eller inte sagt står ord mot ord.

Berätta varför hon fick "sluta" då? smile.gif

Vilkas ord? Hennes mot dom som sagt att hon sagt till dom att hon var åklagare? Klart ord står mot ord då...
          Men det är ju flera personer som fått för sig att just hon presenterat sig som åklagare..... smile.gif

Redigerat av Ralf: 17-01-2008, 12:00

--------------------
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-01-2008, 10:40
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Några saker jag reagerat på:

Det är inte det s.k. offret som anmält själv utan Monica Dahlström-Lannes, vilket jag tycker känns lite märkligt. Inte helt ovanligt kanske, men just hon känns fel.

Det har gått väldigt lång tid, vittnen hinner glömma och förträna saker. Minnet är inte absolut. Om media skriver och vinklar hårt nog kan vittnen påverkas att förändra sin bild av vad som hände. Försök själv komma ihåg vad ni gjorde en viss dag för åtta år sen.

Svärmor, som är helsur på honom sen han skiljde sig från dottern, kommer på att hon minsann också blivit utnyttjad. Hon har anmält honom 7 gånger för andra saker under en lång tid men aldrig med ett andetag nämt sexuellt ofredande förut. Var fick hon idén månne?

Om nu tösabiten är så religös, varför klä av sig inför en främling? Månne tyckte hon det var spännande undertiden, men fick ågren efteråt. Det vore inte den första tjejen som gått med på något och ångrat sig i efterhand. Eftertankens kranka blekhet, brukar det kallas.

Det är mycket som 'luktar illa' i den här byken, och jag är långt ifrån övertygad att han gjort något.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Ralf
          Inlägg 17-01-2008, 12:08
          Länk hit: #19

Medlem

Lady G, instämmer i allt
          Varför gjorde man sig ej av Med Tito efter att ett relativt allvarligt brott hade skett under turnen? Han sjöng ju duett med Carola under denna show, hur kom det sig att hon fortsatte att göra det trots detta grova brott?

Nån kanske säger att det ej gick att göra om föreställningen.. skitsnack, jag såg en gång samma föreställning på en teater flera dagar i rad, o märkte hur vissa sångnummer gjordes om. Det var en föreställning på Stadsteatern om Bellman med bla Fred Åkerström. Ibland sjöng han nästan allt o ibland bara några sånger.

--------------------
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 17-01-2008, 12:39
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Bara för att man är religiös så slutar man väl inte att vara nyfiken och inte heller att klä av sig kläder. Såna där saker som dras upp i såna där rättegångar blir jag bara trött av att höra.

Citera

7 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 01:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon