Tack för alla svar! Roligt att läsa och veta mer om trädgårdar och era egna tankar och rutiner. Själv är jag som sagt ny på området och fick som sagt sommarhuskontrakten i juni -07. Då var det nästan för sent för en del plantor att komma ut. Tomaterna klarade sig inte, frosten hann ta dom innan dom mognade. Men sockerärtor, plocksallad, potatis (om än sent), morötter, lite kryddväxter, dill, gräslök kom ju upp och var hur gott som helst.
Men jag känner mig som en total nybörjare ändå, det tar väl några år innan man kommer in i tänket. Jag har ju inte varit speciellt intresserad tidigare av odling eller blommor men nu när huset dök upp i mitt liv så väcktes intresset till liv.
Så alla råd och tips, stora som små (obetydliga kanske för er som varit med ett tag) är väldigt värdefulla!
Nu vet jag att jag ska ta det lugnt och vänta på att det ska bli lite varmare (bor i Örebro), då blir det till att rensa bort det gamla från kökslandet (som bara lämnades åt sitt öde) och börja förbereda för alla frön jag köpt genom Odla.
"Lycka är att göra det man vill och vilja det man gör".