Penseer som säljs superbilligt på många matbutiker tjänar man nog inte så mycket på men är marknaden tidigt så man inte kan sälja så mycket annat (pga kyligt klimat) så kan man nog ändå sälja en del ifall man satsar på lite mer udda sorter.
Är marknaden senare typ sent i maj brukar sånt som tomat, chili, squash, kryddväxter (gärna lite mer udda typ stevia och marockansk mynta) sälja. Mest intresse från kunderna får man nog om man har många och lite roligare sorter av ex. tomat och chili. Tomatsorter som Totem och Tiny Tim som ofta säljs i matbutikerna till ett lågt pris kan man skippa, satsa på mer udda sorter som folk annars inte brukar hitta i butik, även jag som har massor av plantor hemma brukar handla ifall jag hittar något sådant stånd på en marknad, någon planta av en udda och rolig sort kan man ju alltid hitta plats för.
Jag tror dock att vad man än säljer måste man marknadsföra bra ex. en stor skylt med info om att man ex. har stort sortiment av ovanliga köldtåliga ryska tomatsorter. (ord som ovanliga och sällsynta verkar locka folk, även jättevanliga växter som folk sätter till ovanlig till på ex. Tradera verkar säljas till höga priser).
Redigerat av Åsa, mälardalen zon 2: 29-01-2008, 08:49
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|