Hej igen!!
I morse slog mitt hjärta nästan en frivolt av lycka när jag såg några små "krokar" som hängde ner från bladvecken på min änglatrumpet!!
Det måste väl vara början till blomknoppar, i alla fall så inbillar jag mig det...
Tänk att jag nästan hade gett upp hoppet! Nu är jag förstås nervös att det ska hända något, storm eller något odjur som äter upp knopparna. Om det nu verkligen är knoppar, har ju aldrig sett några "live" tidigare.
Lita på att jag ska låna en digitalkamera när/om undret sker
Hur gör ni med era änglatrumpeter till vintern? Måste kapa ner min för att överhuvudtaget få in den någonstans, kan man ta reda på topparna då? Har lite osäkert med var jag kan förvara min änglatrumpet, bor nämligen i lägenhet. Vet att den klarar mörker bara det inte blir för varmt. Grannen gav tips om ett rum i tvättstugan som hon tror är lite svalare under vintern. Måste ju prova i alla fall, jag har inte något annat val. Har en änglatrumpet till ska kanske försöka övervintra den i mina föräldrars sommarstuga, de har den uppvärmd under vintern ca +10 grader. Kruxet i stugan är att när de är i stugan under vintern så lägger de i en brasa och då stiger förstås temperaturen till ca 20 grader. Hur klarar änglatrumpeten det? Är nog ingen bra idé med sommarstugan när jag tänker efter
Hälsningar Sussi i Luleå