CITAT (Carl @ 09-04-2008, 16:40)

Hi!
Hänt mig också! Så här sa våran veterinären. Hundar med hängande öron för ofta infektioner i örorna pga av vax. Gör rent örorna ofta innan de börja klia. Klarar du det inte själv gå till veterinären regelbundet. Oftast stannar blödningen slutar och det löser sig självt.
Jodå,
Nu har han varit tillbaka till veteriären, gladare denna gång, eftersom föregående patient var en löptik, så det inte direkt problem att få in honom på undersökning. Vetrinären ansåg att Snippens öra börjat krympa, och att det kommer att självläka. En liten risk för blomkålsöra finns, men det finns samma risk vid operation också.
För övrigt, en av mina favoritbilder där alla tre av mina smågubbar myser på trappan i solen...
IM000886.JPG ( 474.15k )
Antal nedladdningar: 44Visserligen 4år sedan så ungarna är en bra bit större till formatet, och Snippen mer grå runt munnen. Men en favorit iallafall. han ÄLSKAR barn! Och dom älskar honom!
En annan spontantagen bild, som visar hur kul två kan ha tillsammans!
IMG_0138.JPG ( 73.46k )
Antal nedladdningar: 36De ser lika lyckliga ut båda två!
Det som är sorgligt, är att Snippen haft många hem, och vi har märkt att om höjer tex. armen för snabbt kryper han ihop och gnäller... Jag tror att någon slagit honom. Ordenligt. Jag vill inte veta vem, för då kan jag nog förgripa mig på en djurplågare. ( Inte den killen vi tog av honom av!!) Utan innan. Lilla gubben......
Vi är de som haft honom längst, 4 år nu och han var 2,5 när vi tog över honom. Och här skall han stanna.
Redigerat av MammaMattsson: 18-04-2008, 16:08